Isten erre kér


"Így szól a Seregek Ura, Izráel Istene: Jobbítsátok meg útjaitokat és tetteiteket, akkor megengedem, hogy továbbra is ezen a helyen lakjatok!"


Izrael feltételes szövetséget kötött Istennel: ha az én (Isten) utamat járjátok, engem imádtok és nem valaki mást, tehát engem választotok a millió más lehetőség helyett, akkor én is titeket foglak választani, örökre az ígéret földjén lakhattok. A szerződés egyértelmű, nincsenek apró betűs részek, vagy váratlan, egyoldalú szerződésmódosítás. What you see is what you get - Amit látsz, azt kapod.

Az Ószövetség erről a szövetségről, és a két, azt megkötő félről szól. Hogyan fordult el Istentől (szegte meg a szerződését) Izrael, hogyan segített nekik visszatérni Isten a megegyezett útra. Újra meg újra húzd meg-ereszd meget játszanak a szerződést felajánló féllel, de végül Isten szíve mindig megesik rajtuk: mint az apa, aki levelekkel bombázza az otthonról elszökött fiát, szeretetével próbálja puhítani a lázadót, így van Isten is Izraellel. "Jobbítsátok meg útjaitokat és tetteiteket, akkor megengedem, hogy továbbra is ezen a helyen lakjatok!"

Azóta köttetett egy új szövetség (Újszövetség) is. Ez a szerződés már mindenkinek — zsidónak, görögnek, magyarnak, amerikainak, kínainak, észak-koreainak, stb. — szól. Ha engem választasz, én téged választalak. Ha az utaidon és a tetteiden látszik a köztünk lévő kapcsolat, akkor örökre ezen a helyen lakhatsz. Számunkra nem a hely, hanem az időtartam a fontos: örökké ... élhetsz.

De ami még fontosabb: nem csak te. A férjed, feleséged, szüleid, gyermekeid, szomszédaid, barátaid és ellenségeid is örökké élhetnek, ha tudomást szereznek és aláírják a világ legjobb feltételeivel megírt szerződését. Talán csak annyi kell, hogy megmutasd nekik — az utaiddal és tetteiddel.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet