Bejegyzések

Bejegyzések megjelenítése ebből a hónapból: augusztus 18, 2024

Önzetlenség

Kép
Azután szólt Jézus ahhoz is, aki őt meghívta: Ha ebédet vagy vacsorát készítesz, ne a barátaidat hívd meg, ne is a testvéreidet, a rokonaidat vagy a gazdag szomszédaidat, nehogy viszonzásul ők is meghívjanak téged. Hanem ha vendégséget rendezel, szegényeket, nyomorékokat, sántákat, vakokat hívjál meg, és boldog leszel, mert nincs miből viszonozniuk. Te pedig viszonzásban részesülsz majd az igazak feltámadásakor. Lukács evangéliuma 14:12-14 A filozófia már régóta elmélkedik, hogy létezik e önzetlen cselekedet. Az egyik oldal szerint igen, hiszen bizonyos esetekben nem várunk viszonzást. A másik oldal szerint nincs valódi önzetlenség, hiszen minden jó cselekedet, még ha nem is várunk viszonzást, mégis az utána átélt jó érzés miatt tesszük. Minden csak nézőpont kérdése. Nincs semmi baj azzal, ha kapunk valamit azért ha jót teszünk. Egyáltalán nincs baj azzal, ha a segítséget megköszönik. Az viszont kicsit visszás, ha azért teszünk jót, mert viszonzást várunk érte. Az előbbit illemnek hívj

Isten ajándéka

Kép
Támadj föl, északi szél, jöjj elő, déli szél, fújj rá kertemre, áradjon illata! Jöjjön el kertjébe szerelmesem, és egye annak édes gyümölcsét! Énekek éneke 4. fejezet, 16. vers Ha a Biblia szerelmi költeményéről, az Énekek énekéről van szó, kétféle ember létezik. Az egyik csoportba tartoznak azok, akiket olvasás közben kellemes érzések töltenek el, azzal a meggyőződéssel, hogy Isten mennyire szereti népét, gyermekeit. A másik csoportba pedig azok tartoznak, akik pirulva, már-már szemüket takargatva olvassák a grafikusabbnál grafikusabb szemléltető képeket, és a szexuális vágytól túlfűtött sorokat. A valóság az, hogy ebben a könyvben mindkét értelmezésnek helye van. Mégis, a legtöbben talán inkább az első csoportba tartoznak, aminek nagyon egyszerű az oka. A kereszténység megalakulása után hamar elterjedt az a nézet, hogy a szexualitás, a nemi aktus egy szükséges rossz, aminek fő célja a gyermeknemzés, és minél kevésbé élvezzük, annál jobb keresztények vagyunk. Sőt, ha a bibliai idők ku

Illogikus bajtársiasság

Kép
Aki tehát vallást tesz rólam az emberek előtt, arról majd én is vallást teszek mennyei Atyám előtt, aki pedig megtagad engem az emberek előtt, azt majd én is megtagadom mennyei Atyám előtt. Máté evangéliuma 10:22-23 “Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten” szoktuk mondani. Azt adjuk, amit kaptunk, se többet, se kevesebbet. A bajtársiasság valahol az általános iskola falai között teljesedett ki. Amikor valamilyen rosszaságon kaptak bennünket, és a tanárnéni, vagy esetleg az igazgató bácsi behívta az irodájába a csapatot, mindig az első válaszadó határozta meg az esemény kimenetelét. Ha ő védelmébe fogta a társait, és hárított minden vádat, – “Nem mi voltunk, tanár úr!” – akkor utána mit lehetett mást tenni, mint helyeselni? Ám ha az első csínytevő már az elején készségesen bevallotta, hogy tanóra helyett focival kirúgtuk a szomszéd néni ablakát, akkor a kapustól a csatárig mindenki felhördült: “Igen, de a Matyi ötlete volt.” Szegény Matyi jobban tette volna, ha csendben marad, mert

Jézus békessége

Kép
Békességet hagyok néktek; az én békességemet adom néktek: nem úgy adom én néktek, amint a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, se ne féljen! János evangéliuma 14. fejezet 27. vers Mikor idén tavasszal, feleségemmel Máltán jártunk, többször felidéztük Pál apostol kalandos oda jutásának történetét. Ahogy Lukács írja, egy akkora tengeri vihar tört rájuk, hogy több napig nem látták sem a napot, sem a csillagokat, tehetetlenül hánykolódtak a tajtékzó hullámok között, a matrózok kétségbeesetten dobálták ki a felszerelést és a rakományt, csakhogy a hajót megmentsék, de a helyzet egyáltalán nem javult.   Ahogy olvassuk; „a rémséges vihar folyton dühöngött, odalett már minden reményünk, hogy megmenekülünk.” (Apcsel.27:20) Az apostol azonban nem esett pánikba. Sőt a többieket bátorította „legyen lelketek bizakodó, mert senki sem fog elveszni közületek.” (Apcsel.27:22), aztán további két hét vergődés után, megismételte „Egyikteknek sem vész el egy haja szála sem” (34.vers), majd leült, m

Isten szemüvege

Kép
Isten ingyen igazít meg az ő kegyelméből a Krisztus Jézusban lett váltság által. Rómaiaknak írt levél 3.fejezet 24.vers Akik hisznek Istenben, azoknak elengedhetetlen megismerni azt a tudást, ami egy új látás képességét igényli. Elmondom, hogy miről van szó…   A világunk leginkább két mércét ismer: jó, rossz; világosság és sötétség. Ebben a látásban mozgunk, ezek alapján hozzuk meg a döntéseinket, alkotunk véleményt vagy éppen ítélkezünk, merthogy az is előfordul… Ez a látás, ami erre a mércére korlátozódik kétségbe von változásokat, átnéz embereken vagy épp hitetlenkedik. A jó és rossz vagy világosság és sötétség mércéje nehezen dolgozza fel azt, ha valaki megváltozik és elindul a helyes úton, mert szinte azonnal ott vannak a kérdések, hogy vajon tényleg megváltozott és a „kedvenc” kijelentésem: kutyából nem lesz szalonna. Találkoztam már olyannal is, hogy valaki szinte teljesen levegőnek nézte a másik embert, mondván, hogy egyszer valamikor nagyon csúnyát mondott neki és bár megbeszé

Az Úré a tized

Kép
Hozzátok be a tizedet mind az én tárházamba, hogy legyen ennivaló az én házamban, és ezzel próbáljatok meg engem, azt mondja a Seregeknek Ura, ha nem nyitom meg néktek az egek csatornáit, és ha nem árasztok rátok áldást bőségesen .  Malakiás könyve 3:10   Az egyik szombaton a gyülekezetben az adakozás előtt hallottam az alábbi felvezetést, és azóta is foglalkoztat, amikor a tizedre gondolok.  Allen nagyon sikeres üzletember volt. Hálás szívvel vette mindig észre, hogy Isten mennyi mindent segített cége ügyeiben. Az a gondolata támadt, hogy megbeszéli ügyvédjével és a könyvelőjével, hogy Istent belefoglalják a cég dokumentációjába. Ezen a kérdésen dolgozva, hamar rájöttek, hogy mennyire nehéz ezt a szándékot keresztülvinni. Az állam törvénye szerint, egy üzlettárs személyi igazolvány számmal és lakcímmel kell rendelkezzen. Ezt a rubrikát, így nem lehet kitölteni! Amikor egyik alkalommal beleszomorodott a jogi komplikációkba, Allen rátalált az 50. Zsoltár 12. versére, amely így szól: „Ha

Előtte-utána

Kép
Megvetett volt, és emberektől elhagyatott, fájdalmak férfia, betegség ismerője. Eltakartuk arcunkat előle, megvetett volt, nem törődtünk vele. Pedig a mi betegségeinket viselte, a mi fájdalmainkat hordozta. Mi meg azt gondoltuk, hogy Isten csapása sújtotta és kínozta. Pedig a mi vétkeink miatt kapott sebeket, bűneink miatt törték össze. Ő bűnhődött, hogy nekünk békességünk legyen, az ő sebei árán gyógyultunk meg. Ézsaiás könyve 53:3-5 Idézz magad elé egy olyan reklámot, ami előtte-utána képekkel dolgozik! Például egy fogyókúrás csodaszert népszerűsítő hirdetést, takarítós, rendrakós, felújítós, posztot, fodrász, műkörmös, karosszérialakatos vagy autófényező hirdetését. Általában az „előtte” fotó nem túl előnyös, bizonyos helyzetekben, mint a takarítás, rendrakás, felújítás, nyugodtan használhatunk olyan kifejezéseket is, hogy egyenesen katasztrofális, borzasztó, undorító. Az „utána” felvétel azonban kifejezetten szép, szemet gyönyörködtető, csodálatra méltó. Olyan, ami arra késztet, re