Reszkessetek betörők!


 „Nem hagylak titeket árvákul; eljövök ti hozzátok.” 

(János evangéliuma 14. fejezet 18. vers) 

Egy film, amit minden karácsonykor leadnak a TV-ben. Amit mindenki ismer, de senki sem néz. Mit gondolsz mi az? Igen, ez a Reszkessetek betörők. Kevinnek, a kisfiúnak a kalandja, akit véletlenül otthon hagynak a szülei.

No, de félretéve a tréfát, te mit éreztél, vagy érzel akkor, amikor teljesen magadra hagynak, amikor rád tőr a teljes egyedüllét, a magány pusztító valósága. Amikor bármit teszel vagy mondasz, nem figyel rád senki, nem válaszol senki. Amikor levegőnek néznek. Amikor azt érzed te is, mint Kevin, hogy engem itt hagytak. Se apám, se anyám, se kutyám, se macskám. Árva vagyok.

Itt ez a betörőktől, rablóktól és gyilkosoktól hemzsegő világ, Jézus pedig olyan távol, fent a mennyben. Én meg itt. Egyedül vagyok. Magamra maradtam.

S ekkor, megszólal az evangélium dallama, mint egy telefonhívás; Né félj! Nem vagy egyedül! Nemsokára ott vagyok érted! Sőt, addig is elküldtem magam helyett valakit, aki vigyáz rád!


Jőjj Szentlélek-isten, jőjj
s áraszd ki a mennyekből
fényességed sugarát!

Jőjj, ki árvák atyja vagy,
jőjj, ki szívek lángja vagy,
ajándékos jóbarát!

Jőjj áldott vigasztalás,
drága vendég, lelkitárs,
legédesebb enyhülés:

fáradságra nyugalom,
hőség ellen oltalom,
zokogásban könnyülés!

Jőjj és töltsd be híveid
legtitkosabb szíveit,
boldogító égi tűz!

Babits Mihály: Himnusz a Szentlélekhez /részlet/

 


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

A meghallgatott ima

Isten terve