Gyönyörűség

"Ha nem jársz kedvteléseid után a nyugalom napján, az én szent napomon, ha a nyugalom napját gyönyörűségesnek hívod, az ÚR szent napját dicsőségesnek, és azzal dicsőíted, hogy abbahagyod munkáidat, nem keresed kedvteléseidet, és nem tárgyalsz ügyeidről. Akkor gyönyörködni fogsz az Úrban, én pedig a föld magaslatain foglak hordozni, és táplállak ősödnek, Jákóbnak örökségében. Az ÚR maga mondja ezt."

Ézsaiás 58,13-14

Akarsz a Föld magaslatain járni? Szeretnéd, hogy minden ígéret és áldás, amit őseid valaha kaptak, a te életedben valóra válna? Ha igen, akkor ünnepeld a szombatot, szenteld meg a nyugalom napját! De hogyan?

Ézsaiás azt mondja: hívd gyönyörűségnek, dicsőségesnek. De vajon mit jelent ez? Emlékszem, amikor életemben először látogattam el egy arborétumba a csodálatos virágok közé. Sokáig alig tudtam megszólalni. Csak álltam és csodáltam a szépség legszebb megnyilvánulását a természetben. Micsoda formák, színek, illatok! Mentem egyiktől a másikig és elfeledkeztem mindenről. Arról, hogy nemsokára indul a busz tovább, hogy előtte még fagyizni akartunk... A sok gyönyörűség megtöltötte a szívem és a lelkem és egyszerűen nem maradt másnak hely. Jóval később, még napokig beszéltem róla másoknak, vagy csak lehunytam a szemem, hogy lássam a rózsákat, nárciszokat, orchideákat, és a különleges fák, bokrok virágait.

Így kell gyönyörködnünk szombaton az Isten jelenlétében. Csodálni szépségét tetteinek, ámulni jóságán, irántunk tanúsított megbocsátó, felszabadító szeretetén. Ha ezt teszed, Isten Szavából mindezt megismerve a te szíved és lelked is megtelik minden jóval és nem marad hely semmi hétköznapinak. Átéled a betöltekezés igazi örömét, a teljesség érzését, hogy újra ép vagy, egész. Kerek lesz az életed, mert Isten minden hiányosságot pótolni fog, minden nehézséget átvesz tőled, neked pedig szárnyakat ad.

Ne akarj hát röghöz-kötött maradni! Ne engedd, hogy mindezek helyett csak a munka, vagy az üres szórakozás töltse ki perceidet!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet