Képek a fejedben

De ha a bűnös megtér, és nem követi el többé vétkeit, hanem megtartja minden rendelkezésemet, törvény és igazság szerint él: akkor élni fog, nem kell meghalnia. Azokat a vétkeket, amelyeket elkövetett, elfelejtem majd neki. Azokért az igaz tettekért, amelyeket véghezvitt, élni fog! Hiszen nem kívánom én a bűnös ember halálát – így szól az én Uram, az Úr –, hanem azt, hogy megtérjen útjáról, és éljen.

Gyakran a teológiai (=Istenről szóló beszéd) különbségeink egyetlen nagyon egyszerű, de mélyre ható különbségből fakadnak. Ez a különbség olyannyira természetes, hogy el se lehetne képzelni másként a világot, ez pedig nem más, mint az, amit lelkigondozói körben úgy nevezünk: Istenkép.

Van egy kedves ismerősöm. Kedves… Mit jelent ez egyáltalán? Nem, valójában nem kedves. Nekem kedves, de az emberekkel nem az. Éppen ezért vannak sokan, akik egyáltalán nem kedvelik őt, és ha tehetik, messzire elkerülik. Keserű, tudálékos, minden lében kanál – ezt látják belőle azok, akik nem szeretnek egy légtérben lenni vele. A minap hallottam egy mondást, ami viszont rá is nagyon igaz: Minden olyan személy mögött, akit nem kedvelsz, van egy történet, amit nem ismersz. Így van ez a barátommal is. Én talán jobban megismertem őt, mint a többiek – de legalábbis máshogy. Ezért a keserűsége mögött látom az évek során felhalmozott sok csalódást, a tudálékossága és a minden lében kanálsága mögött pedig azt, hogy valójában soha, senki nem értékelte őt úgy, ahogy vágyott volna rá. Ez az én képem róla, amit más nem nagyon lát.

Istennel is ez a helyzet. Sokan sokféleképpen ismertük meg őt, nincs két ember akinek a fejében ugyanolyan kép élne a Mindenhatóról. Ez részben bizonyára tudatos az Ő részéről – mindenkinek a neki megfelelő módon mutatkozik meg – de részben a megismerés folyamatának része. Amikor valaki azt mondja nekem, hogy Isten ilyen (gonosz, önző, sértődékeny, követelőző…) a válaszom, hogy ahogy én megismertem, ő pont az ellenkezője (maga a szeretet). Ezékielnél is ezt látjuk, a mai igében. 

Te hogy ismered Őt? Milyen kép él a róla a fejedben? Ez hogyan befolyásolja az életed mindennapjait? Ez a mai nagy kérdés.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Te mivel dicsekszel?

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Mint a villámlás