Ne magadban, az Úrban bízz!

Bizodalmad legyen az Úrban teljes elmédből; a magad értelmére pedig ne támaszkodjál. Minden te útidban megismerd őt; akkor ő igazgatja a te útidat.

John Bunyan baptista prédikátor, A zarándok útja című művében kiválóan ábrázolja, hogy milyen az, amikor a hívő ember figyelmen kívül hagyva az Isten útmutatásait elindul a saját feje után, aztán azon csodálkozik, hogy a hőn vágyott mennyei cél helyett miként kerül a ’csüggedés mocsarába’, a ’kétségbeesés óriás’ fogságába, stb.

S akár beismerjük, akár nem, az az önfejűség mindannyiunkban ott van, ami Betűrágóban és Hízelgőben volt, akik Keresztény figyelmeztetésére azt válaszolták: „A kapun való bemenetelt nagyon nagy kerülőnek tartják honfitársaink mindannyian; ők a rövidebb utat szokták választani, s a falon át másznak be: így tettünk mi is.” „Ezentúl pedig mindenki csak magára ügyeljen, s ne osztogasson másnak tanácsot.”

Vagy, ahogy manapság mondjuk: „Ez az én életem. Azt csinálok vele, amit akarok. Ha probléma lesz, majd én megoldom. Ne szóljon bele senki!”

Bizony, könnyűnek látszik mai Igénk felhívása ’Az Úrban bízz!’, Ne a magad értelmére hagyatkozz!’, de ezt megélni nagyon nehéz.

Nehéz, mert ez azzal a beismeréssel jár, hogy nem vagyok olyan tökéletes, amilyennek gondolom magam, amilyennek mások előtt látszani akarok. Sőt, ha elfogadom Isten és mások tanácsát, segítségét azzal kifejezem, hogy gyenge és képtelen vagyok egymagam boldogulni ebben az életben.

Nem is beszélve arról, hogy a bizalom, az útba igazítás elfogadása kiveszi a kezemből az irányítást és ezáltal az életem már nem olyan lesz, mint amilyennek én szeretném.
DE, mégis gondolkodj el, mennyi eltévedésre, mennyi vargabetűre, mennyi sebesülésre és összetörésre van még szükséged arra, hogy csak egyetlen út vezet Istenhez.

Jézus azt mondja: „Én vagyok az út, az igazság és az élet!”

Hallgasd Őt, hallgass rá!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Te mivel dicsekszel?

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Mint a villámlás