Valami új

„Mert én újat cselekszem, most kezd kibontakozni – talán nem tudjátok? Már készítem az utat a pusztában, a sivatagban folyókat fakasztok. Még a mezei vadak is dicsőíteni fognak engem, a sakálok és a struccok is, mert vizet fakasztok a pusztában és folyókat a sivatagban, hogy inni adjak választott népemnek, a népnek, amelyet magamnak formáltam, hogy hirdesse dicséretemet.”

Ézsaiás könyve 43:19-21

Nem kérdés, hogy megvan a régi dolgok értéke és varázsa, gondolj csak egy megsárgult lapokból álló, bőrkötéses könyvre, vagy egy régi, művészi munkával faragott tulipános ládára, esetleg egy jól karbantartott oldtimerre. Napokat el tudok tölteni múzeumokban, vonzanak az ódon kastélyok, várak, de bevallom, hogy szeretem az új dolgokat is.

Szeretem, ha találok magamnak egy új ruhát, ami igazán illik hozzám, amit öröm viselni, és amire kapok kívülről is pozitív visszajelzést. Szeretem kibontani az új társasjátékot, kinyomkodni a keretekből a kártyákat, jelölő zsetonokat, felnyitni a lezárt tasakokat, először dobni a kockákkal. Szeretem, amikor összeállítunk egy új bútort. Szeretek új könyvet kinyitni, és új határidőnaplót kezdeni év elején.

És persze van, amikor az új dolgok megijesztenek, negatív érzést keltenek bennem. Nehezen illeszkedek be új társaságba vagy ismerkedek meg új emberekkel. Nem szeretek új applikációkat, programokat letölteni, és lehetetlen küldetésnek tűnik számomra a felfedezésük. Kész rémálom nekem egy új telefont megszokni, és igazi kihívás, ha egy teljesen ismeretlen helyre kell utaznom, ráadásul fix időpontra.

Isten ma valami újra hív minket. Újra, amivel minket akar megajándékozni. Lehet, hogy elsőre félelmetesnek tűnik, mert át kell lépnünk a komfortzónánk küszöbét, de ott van a lehetőség, hogy olyan öröm lesz, mint kibontani egy ajándékcsomagot.

Neki az a célja, hogy kiegyensúlyozottak, teljesek, boldogok legyünk, hogy a múltban szerzett sebeink gyógyulásnak induljanak, hogy azok az Emberek legyünk, akiknek Ő megalkotott minket.

Azt szeretné, ha megújulna az életünk, ha lépésről lépésre megtörnének bennünk azok a régi, mérgező beidegződések, azok a tanult minták, amik fogva tartanak minket.

Kapcsolatot szeretne velünk, de nem úgy, ahogy eddig nem ment, hanem új utakon, hogy együtt alakíthassuk ki kapcsolatunk új szokásait, amik nem a muszájon, a megfélemlítésen, hanem a szabad döntésen és szereteten alapulnak.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

A meghallgatott ima

Isten terve