A bűnösök megtartásáért

Igaz az a beszéd, és teljes elfogadásra méltó, hogy Krisztus Jézus azért jött el a világba, hogy a bűnösöket üdvözítse, akik közül az első én vagyok. 

De azért könyörült rajtam, hogy Jézus Krisztus elsősorban énrajtam mutassa meg végtelen türelmét példaként azoknak, akik majd hisznek benne, és így az örök életre jutnak.


A bíró előtt mindenki ártatlan, aztán bent a sitten mindenki a legmenőbb bűnöző. – mondta nekem egykori börtönből szabadult barátom, Balu (emléke legyen áldott), mikor a rácsok mögött töltött éveiről mesélt.

Bizony, a tárgyaláson már senki sem olyan nagyfiú, mint addig. Ott senki nem vállalja a felelősséget és nem mondja, hogy; igen én voltam. Ott mindenki érzékeny lelkű kisfiúvá válik, akit a szülei elhanyagoltak, akinek nem volt gyerekszobája, aki a traumatizált iskolaévek után önhibáján kívül rossz társaságba keveredett…

S mi van a cellában? Na, ott viszont muszáj menőnek és vagánynak lenni, különben csicska leszel. Bent a kegyetlen gyilkosokat tisztelik és a piti kis tolvajoknak nincs becsülete. Ha pedig kiderül, hogy gyerek-, vagy nőbántalmazás miatt ülsz, akkor borítékolva van, hogy mi történik veled.

Mit gondolsz, mi hívők különbek vagyunk, mint a köztörvényes bűnözők?

Bűn, hárítás, mismásolás, maszatolás, bűnbakkeresés, megjátszott bűnbánat, az ezekkel való zsonglőrködés ránk nem jellemző? Dehogynem.

Ez mindannyiunk alaptulajdonsága. Erre még tanítani sem kell minket. De arra igen: hogy állj oda a társad elé, akit megbántottál. Nézz a szemébe, vállald fel és mondd meg, hogy te voltál! Kérj bocsánatot!

Ez az igazi pálfordulás, ez a valódi hit. Amikor felismered és elismered, felvállalod, hogy a bűn nem csupán egy rossz cselekedet, vagy nem egy jótett elhanyagolása, hanem egy állapot. Az, amiben mindannyian vagyunk. Mert mindnyájan elhajlottunk az Istentől, és mindnyájan haszontalanokká lettünk. Bűnben születtünk, bűnben melengetett az anyánk. És vajon kicsoda szabadít meg a bűnnek és a halálnak világából?

Igaz beszéd ez és teljes elfogadásra méltó, hogy Krisztus Jézus azért jött e világra, hogy megtartsa a bűnösöket, akik közül Pál után én, Szilárd vagyok a második.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Isten terve

A meghallgatott ima