Isten hatalmas tettei


"Nagyok az ÚR tettei, kikutathatják, akiknek csak kedvük telik benne. Munkája fenséges és ékes, igazsága örökre megmarad. Emlékezetessé tette csodáit, kegyelmes és irgalmas az ÚR...”

Zsoltárok könyve 111:2-4

Ha igazán meg akarunk ismerni valakit, akkor kevés az, ha mesélnek róla, de még az sem elég, ha odafigyelünk arra, amiről beszél, vagy beszélgetünk vele. A legjobban a tettei alapján ismerhető meg. Ez ugyanúgy igaz Istenre, mint az emberekre.

Hogy mi érdekel, vagy mi ragad meg minket Isten tetteiből, az nagyban függ az érdeklődésünktől. Engem kisgyermek korom óta nagyon érdekel a természet. A kedvenc tantárgyam természetesen a biológia volt általános és középiskolában is. Olyan középiskolába jártam, ahol heti három óránk volt négy éven át. Az életközösségektől a biokémiáig az élet megnyilvánulásának sok szintjével foglalkoztunk, és én élveztem. És miközben tanultam ezeket, meg megfigyeltem a természetben (ami megfigyelhető volt) elgondolkodtam: ez annyira célszerű, annyira változatos és szép, hogy nem jöhetett létre csak úgy magától, ezt valaki ki kellett találja. És minél jobban elmélyültem a témában, annál jobban meggyőződtem erről. Ma már teljesen biztos vagyok abban, hogy az élet számtalan formája Isten teremtő munkájának az eredménye. Kikutatható, megismerhető, csodálatos mű.

Azokban az években, amikor erről gondolkodni kezdtem, egyre jobban érdekelni kezdett Isten személye is. A Bibliát teljesen más okból kezdtem olvasni, de miközben olvastam, a sorok között kirajzolódott egy szeretetteljes, gondoskodó, igazságos, kegyelmes Isten képe, aki annyi csodálatos dolgot tett értünk, emberekért, és konkrétan értem is. S a legnagyobb ezek közül az, és engem ez érintett a legmélyebben, amit a Golgotán tett értem, és mindannyiunkért.

Nekem leginkább Isten e két művében telt és telik kedvem, ezért kutatom ma is szívesen. És természetesen ezekről beszélek a legnagyobb örömmel az embereknek, akikkel találkozom, amikor erre lehetőség nyílik.

Téged mi ragadott meg Isten hatalmas munkái közül? Mi az, amiben a leginkább kedved telik? Amikor Istenről beszélgetsz másokkal, ezeket mondd el, mert a tetteid után ezekkel tudod a legjobban bemutatni őt. S talán olyanok is lesznek, akiknek kevés lesz az, amit mondasz, és maguk is meg akarják majd ismerni azt, akiről ilyen szívesen beszélsz!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia