Lényeg a lényeg

Én is, amikor megérkeztem hozzátok, testvéreim, nem úgy érkeztem, mint aki ékesszólás vagy bölcsesség fölényével hirdeti nektek az Isten bizonyságtételét. Mert úgy határoztam, hogy nem tudok közöttetek másról, csak Jézus Krisztusról, róla is mint a megfeszítettről. És én erőtlenség, félelem és nagy rettegés között jelentem meg nálatok. Beszédem és igehirdetésem sem az emberi bölcsesség megejtő szavaival hangzott hozzátok, hanem a Lélek bizonyító erejével, hogy hitetek ne emberek bölcsességén, hanem Isten erején nyugodjék.

Az elmúlt hetekben fájóan sok órát töltöttem el szálláslehetőség kereséssel. Voltak olyan oldalak, ahol vadászni kellett, hogy mennyibe is kerül az adott vendégházban egy éjszaka. Gyönyörű fotók, programlehetőségek, látnivalók sorakoztak egymás után, ahogy görgettem lefelé, az én türelmem pedig egyre fogyott. Mondják már meg végre, mennyi az annyi!? Sőt, olyan is volt, ahol ez a lényeges információ majd csak egy, az oldalon keresztül elküldhető ajánlatkérésre kapott válaszban fog szerepelni.

Pál pont az ellentétét teszi ennek. Nagyon hamar leszögezi, mi a lényeg, mi a szíve, mozgatórugója, középpontja, alfája és omegája annak, amiben ő hisz, és amire az életét szentelte oda. Krisztus keresztje. Erről szól a kereszténység.

Arról, hogy mit tett Isten, és nem arról, hogy mit teszünk mi. Arról, hogy Ő vissza akarja hozni az „igen jót” a bűntől megrontott helyébe. Arról, hogy Ő nem mondott le rólunk, felelősséget vállalt értünk, és a mindent adta oda azért, hogy újból élő kapcsolatban lehessünk Vele.

Nem az a lényeg, hogy milyen ruhát öltesz magadra a mindennapokban vagy az istentisztelet napján. Nem az a lényeg, hogy milyen diétát tartasz, mit eszel és mit nem. Sőt, továbblépek, nem is az a lényeg, hogy melyik templomba és melyik nap mész, hanem sokkal inkább az, hogy kit imádsz és kivel akarsz ott találkozni.

A lényeg Krisztus. A megfeszített és feltámadt Isten, aki ennyire szeret minket. Aki menteni jött, nem kárhoztatni, aki azt akarja, hogy mindenki, korra, nemre, származásra, bőrszínre, társadalmi státuszra, szexuális identitásra való tekintet nélkül ott legyen országában. Aki elfogad, ahogy vagy, aki meglátja benned az elrejtett kincset, az értéket úgy, ahogy senki más.

Krisztusnak kimondhatatlanul fontos vagy. Élő, hús-vér kapcsolatot szeretne veled fenntartani. Hát helyezd Őt, a lényeget a középpontba, és nézd, mennyire más fényt kapnak a kevésbé lényeges dolgok!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Te mivel dicsekszel?

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Mint a villámlás