Halló fül és látó szem

"A halló fület és a látó szemet, az Úr teremtette egyaránt mindkettőt."

Isten a teremtésben rengeteg képességgel ruházta fel az embert, az egyik ilyen létfontosságú képesség a hallás és a látás. Salamon a példabeszédek könyvének 20. fejezetében óva inti olvasóit a dobzódástól és hevességtől, amelyek ismérvei az alkoholfogyasztás, a harag, patvarkodás, kétféle mértékkel mérés, pletykálkodás, bosszúállás, álnokság stb. És a felsorolások közepette a 12. versben kijelenti, hogy Isten megteremtette a halló fület és a látó szemet. Mit taníthat számunka ma, az az egyszerű kijelentés, hogy Isten adott nekünk látó szemet és halló fület?

Elsősorban, ha a bűn bármilyen formájával kerül szembe az ember nincs az a kifogás, amellyel kimentheti magát, hogy csak úgy megtörtént a dolog. Vagy azzal mentegetőzhetne bárki, hogy én ilyen örökséget kaptam a felmenőim, szüleimtől és emiatt élek dobzódó életet. A halló fül és a látó szem arra való, hogy meglássuk helyzetünket, és megoldásokat keresünk. Isten lehetőséget ad arra, hogy lelki értelemben lássunk és halljunk, de nem hagy magunkra azzal a keserű felismeréssel, hogy lehetetlen megváltoznunk. 2024 húsvét hétfőjén nem mondhatjuk, hogy ilyen vagyok, ilyenné neveltek, így születtem és helyzetem megváltozására semmilyen megoldás nincsen. Láttam is hallottam milyen vagyok, de látom és hallom: milyen az Isten.

Másodsorban tehát azt tanítja nekünk ez az egyszereű megállapítás, hogy Isten nem hagyta az embert megoldások nélkül. Isten a legcélszerűbb megoldást választotta, és ma, mivel harmadnapon Jézus feltámadt, megszerezte azt a győzelmet a bűn felett, amelyet nekem tulajdonít. A feltámadás napján a tanítványok, az asszonyok és a többi tanú nem csak egymástól hallották a hírt, hogy Jézus feltámadt, hanem látták a szegek helyeit. Jézus testén a sebek örökre tanúsítják azt, hogy a megváltás végbement.

Fogadd Isten ajándékát a látó szemet és a halló fület és lásd meg a saját helyzeteden túl, hogy Isten milyen megoldást javasol számodra. Fogadd el Jézus áldozatát, mint az egyetlen megoldást, amely felemelhet bennünket abból az állapotból, amelybe rossz döntéseink miatt kerültünk. Húsvét utáni első hétfőn lásd és halld meg mit mond az Úr számodra: „ ... ha bűneitek skarlát pirosak, hófehérek lesznek, és ha vér színűek, mint a karmazsin, olyanná lesznek mint a gyapjú”. Ésaiás 1:18

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Isten terve

A meghallgatott ima