Az Úr és az igazság

„Mert az Úr igaz; igazságot szeret, az igazak látják az ő orcáját.” 

Sokan azt mondják: Az Isten nem igazságos! Mert, ha igazságos lenne, akkor nem engedné, hogy ennyi nyomorúság legyen e földön. Akkor nem hagyná, hogy ártatlan emberek szenvedjenek, akkor megbüntetné azokat, akik becsapják és kizsákmányolják a másikat. Akkor nem lenne gazdag és szegény, akkor nem lenne betegség és elmúlás. Akkor mindenki azt kapná, amit megérdemel.

S mit mondok erre én? Igen. Az Isten nem igazságos! Ha igazságos, lenne és azt kapnám, amit a hibáimért, a trehányságomért, a lustaságomért, a sokszor bántó szavaimért és a durva magatartásomért érdemlek, akkor nem az Ő ártatlan Fiának, Jézusnak kellett volna szenvednie és meghalnia a kereszten, hanem nekem.

Mert hol igazságos az, hogy Ő, aki mindenkit szeretett, aki mindenkin folyton csak segített, aki sohasem hazudott, aki nem volt önző, akinek az egész élete tiszta volt, hogy Ő miattam és helyettem kapjon büntetést.

Bizony, nem igazságos az Isten, mert nem a bűneim szerint bánik velem! Sokkal jobbat és sokkal többet kapok Tőle, mint amit megérdemlek.

Uram! Köszönöm, hogy te ilyen igazságtalan vagy velem. Köszönöm, hogy te akkor is szeretsz, ha hitetlenkedem. Köszönöm, hogy te akkor is megsegítesz, ha magamnak kerestem a bajt. Köszönöm, hogy te hetvenszer hétszer is megbocsátasz nekem.

Uram! Kérlek, add, hogy én is ilyen igazságtalan legyek másokkal!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Isten terve

A meghallgatott ima