Amikor nincs energiánk…


"…hirtelen hatalmas szélrohamhoz hasonló zúgás támadt az égből, amely betöltötte az egész házat, ahol ültek. Majd valami lángnyelvek jelentek meg előttük, amelyek szétoszlottak, és leszálltak mindegyikükre.”

Apostolok cselekedetei 2:2-3

Van egy öreg Opel Asconám. Amikor gyártották, még nem volt általános, hogy hőmérőt is szereltek az autókba, és egyszer úgy döntöttem, hogy teszek bele egyet. A külső hőmérséklet érzékelőjét a motorháztető alá kellett valahova rögzíteni, és találtam is egy megfelelő helyet. Ehhez itt-ott kábelekkel zsúfolt helyeken kellett átdugni a vezetékét. Minden rendben ment, elégedett voltam az elvégzett munkával. Csakhogy amikor indítani akartam, nem indult az autó. Benzin volt, az indítómotor rendesen dolgozott, mégsem indult be a motor. A gyújtógyertyák nem működtek, nem volt szikra. Mindent megpróbáltam, ami eszembe jutott, de hiába. Végül hívtam az autószerelőt. Ő ugyanazokat a dolgokat végignézte, amiket én, ugyanolyan eredménnyel. Aztán megmutattam neki, hogy hol vezettem a hőmérő kábelét. Volt ott egy csatlakozó a trafó és a gyújtáselosztó között. Széthúzta, megtisztogatta, összedugta és mi történt? Elindult az autó! Az öreg csatlakozónak elég volt egy kis elmozdítás, amikor ott matattam, emiatt megszakadt a kapcsolat, és nem volt szikra.

Mielőtt Jézus felment a mennybe, elmondta a tanítványoknak, hogy a küldetéshez, amit rájuk bízott, különleges erőre lesz szükségük. A szikrára, amitől „beindul a motor”. A kapcsolat az energia forrásával – Istennel – akkor jött létre, amikor a Szentlélek kiáradt rájuk és betöltötte őket. Ettől kezdve képesek voltak arra, hogy a küldetésükkel összhangban tudjanak élni, és elég bátrak lettek ahhoz, hogy hirdessék a feltámadt Jézust.

Megtörténhet, hogy néha mi is úgy érezzük, hogy nincs erőnk arra sem, hogy igazi lelki életet éljünk, nemhogy arra, hogy másokkal is megosszuk a hitünket! Ennek oka minden bizonnyal az, hogy meggyengült a közvetlen kapcsolat az energia Forrása és miközöttünk. Ha így van, keressük meg, hogy hol van a hiba, és hozzuk helyre, s a mennyei erőt hordozó Szentlélek újra áradni fog, és a motor be fog indulni. Neked most működik?

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet