Szabadulás


„Ne félj, mert én veled vagyok, ne csüggedj, mert én vagyok Istened! Megerősítelek, meg is segítelek, sőt győzelmes jobbommal támogatlak.”

Ézsaiás könyve 41:10

Mitől félsz, Kedves Olvasó? Igen, látom én is, hogy a mai igénkben pont arra bátorít Ézsaiás prófétán keresztül Isten, hogy ne féljünk. De pár gondolat erejéig mégis időzzünk el ennél a témánál! Mi az, ami ezt az érzést, reakciót kiváltja belőled?

Az én esetemben ez a pók. Teljesen mindegy, hogy mekkora, elementáris, kontrollálhatatlan félelmet tud kiváltani belőlem, ami szorít, sokszor megbénít vagy épp menekülésre késztet. Hiába hoz fel bárki racionális érveket, hogy mennyire hasznos állat, meg hogy nem akar bántani, és semmi bajom nem lesz tőle, nem tudok nem félni. Az egyetlen, ami oldja az érzést, ha valaki olyan van mellettem, aki komolyan vesz, nem bagatellizálja el a dolgot, hanem cselekszik, és eltünteti előlem a kiváltó dolgot.

Gyakorlatilag bármi kiválthatja belőlünk ezt az érzést. Valakinek ez a magasság, míg másnak a zsúfolt, kicsi, zárt helyiség. Valakinek egy állatfajta, míg másnak egy illat vagy szag. Jövő vagy a múlt, egy személy, egy dátum, az idős kor, a megélhetés, a klímaváltozás, az utolsó ítélet.

A mai ige egy kapaszkodó a számunkra, Isten felénk nyújtott keze ebben a félelmetes világban. Mert Ő az, aki komolyan veszi az érzéseidet, aki nem figuráz ki, nem nevet fennhangon rajtad, nem aláz meg mások előtt, nem használja fel ezt az információt ellened. Hanem melletted van. Végig.

Van, hogy egy csettintésre megszünteti a kiváltó okot, de van, hogy végigéli veled a szenvedést, a tehetetlenséget, a rettegést, és átvezet a kihíváson. Ő hatalmasabb mindegyik dolgonál, ami félelmet vált ki belőled, Ő az, aki képes és hajlandó is erőt, segítséget adni neked.

Hát fordítsd el a fejedet a problémáról az ég felé, és adj pár percet magadnak, hogy necsak a szemeid, hanem a gondolataid is leragadjanak Istennél! Nézd, csodáld Őt, gondolj hatalmára, bölcsességére, szeretetére, és tapasztald meg jelenlétét! Ne a problémára, hanem Istenre fókuszálj, és éld át vele a szabadulást!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet