Mi a lényeg?


 "Egymás terhét hordozzátok, és így töltsétek be Krisztus törvényét!"

Pál levele a Galatákhoz 6. fejezet 2. vers


Egy fiatal, sikeres üzletember egyszer gondolkodóba esett. ‘Megszereztem magamnak mindent, amit emberileg meg lehet. Van egy nagy házam, pénzem, hírnevem, törvénytisztelő állampolgár vagyok. Követem a szabályokat, jobban mint bárki más. Valami mégis hiányzik. Mi mást tehetnék még azért, hogy igazán elégedett lehessek az életemmel?’


Fel is tette ezt a kérdést az éppen arra járó Jézusnak. 

“Mi jót kell nekem tennem ahhoz, hogy az életem igazán célba érjen?”

“Megtartod a parancsolatokat?” kezdte Jézus.

“Ne ölj.” Pipa.

“Ne paráználkodj.” Pipa.

“Ne lopj.” Pipa. 

“Én minden szabályt betartok!” erősítette meg a fiatalember.

“Akkor már csak egy dolgon kell változtatnod,” válaszolta a Mester; “a törvényt valójában nem betartani, hanem megélni kell!”


Jézus Krisztus azt tanítja, hogy Isten törvénye nem engem helyez a középpontba. Nem az a fontos, hogy én mit értem el, én milyen szinten vagyok, és hogyan lehetnék én még jobb. A törvény másokra irányítja a figyelmet; Istenre, és a többi emberre. Szeretem-e az Urat? Teszek-e jót másokkal? Észreveszem-e, ha valakinek szüksége van rám? Képes vagyok-e arra, hogy hordozzam valaki más terhét? Nem magamért, hanem a másik emberért.


És ez mitől Krisztus törvénye? Hát attól, hogy ő is ugyanezt teszi. Emberré vált, hogy magára vegye mindenki terhét. És ma is ezt teszi. Átveszi fájdalmaidat, aggodalmaidat, bánatodat, kudarcaidat, szorongásodat, bűneidet, gyengeségeidet.


Isten ember lett, és a te terheidet hordozta. Te kiért teszed meg ugyanezt?

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet