Erőtlenség és erő

"De ő ezt mondta nekem: Elég neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által ér célhoz. Legszívesebben tehát az erőtlenségeimmel dicsekszem, hogy Krisztus ereje lakozzék bennem."


Szeretnél gazdagabb vagy okosabb, ügyesebb, szebb, befolyásosabb, egészségesebb lenni? Mindenkinek van a zsebében egy lista arról, hogy mely területeken tudnánk elképzelni magunkat többnek, mint most. Legalább egy hangyányival.

Bár sok érdekesség van ezen a világon és sokféle módon furcsa ember is, de nem valószínű, hogy van ember, aki azon gondolkozna, hogy mennyire jó lenne, ha valamiből kevesebb lenne a birtokában a jelenlegieknél (természetesen a szemetet leszámítva, mert attól hasznos megszabadulni.)

Pál ember volt, mint mi, zsebében a kívánság-listával. Szeretett volna egészségesebb, vagy hasznosabb lenni, hogy többet tehessen Istenért. Szép kívánságok, semmi kivetnivaló sincs bennük, nem elítélhető értük. Mi ugyanúgy lettünk volna - és vagyunk is ezzel, többet szeretnénk a mostaninál.

Isten pedig mond egy aktív nemet. Nem olyant, ami azt jelenti, hogy "megkapod, csak legyél kitartó, vagy nincs még itt az ideje, de egyszer elérkezik a várva-várt nap", hanem egy végleges nemet.

Látszólag Isten nem adott semmit, pedig a legnagyobbat adta: a kegyelmét. 

Ezzel az volt az üzenete: "Ha neked elég vagyok ÉN, megfogható, mérhető, számolható, kimutatható ajándékok nélkül, akkor valami nagyobb rendszernek leszel a része és az ÉN célom végbemegy a te részvételeddel. Valami sokkal nagyobbat tanulsz: a teljes RÁM hagyatkozást. El fog jönni az az idő, amikor ebbe nemcsak beletörődsz, hanem belátod és rájössz, hogy ezzel többet kaptál, mintha megadtam volna, amit kértél."

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia