Ott a helyed

„Ne nyugtalankodjék a ti szívetek: higgyetek Istenben, és higgyetek énbennem! Az én Atyám házában sok hajlék van; ha nem így volna, vajon mondtam volna-e nektek, hogy elmegyek helyet készíteni a számotokra? És ha majd elmentem, és helyet készítettem nektek, ismét eljövök, és magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek.”
János evangéliuma 14:1-3 

Helyet készítettünk neked. Először a szívünkben, hogy milyen jó lenne, ha velünk lennél. Aztán szép lassan az életünkben is rendezkedni kezdtünk, jártunk egyik vizsgálatról a másikra, figyeltük, hogyan mozgolódsz a képernyőn, később pedig már éreztem is minden „jobbegyenest” és „balhorgot”. A nővéred számtalan szituációt eltervezett veled, hogy milyen lesz, amikor itt leszel velünk, mennyi mindent fog veled csinálni, és milyen jó ez így nekünk. 

Aztán nekiláttunk a fizikailag sokkal nehezebb feladatnak: helyet készítettünk neked az otthonunkban. Egyáltalán nem volt egyszerű a belakott kis lakást úgy átpakolni, hogy a te dolgaid is beférjenek. Én pedig rettegtem, hogy nem készülünk el időben, és úgy kell közénk megérkezned, hogy még nincs hely számodra.

Tudod, Isten ehhez sokkal jobban ért. Mégcsak most tanulsz kúszni, de az Ő otthonában már készen áll egy hely, ami csak rád vár. Még nem követtél el igazából egyetlen zsivány dolgot sem, nem voltál még szófogadatlan, nem vesztél össze velünk vagy a nővéreddel, ám Isten Fia már kétezer évvel ezelőtt a vérét ontotta érted, a benned lévő bűn miatt is a keresztfán. És kegyelmet adott neked. Megbocsátást. Örök életet. 

Ma azért imádkozom, hogy be tudjuk neked mutatni ezt a csodálatos Istent. Hogy rajtunk keresztül megismerhesd Őt, akinél jobban senki nem tud téged szeretni ezen a világon, még mi sem. Istent, akinek fontos vagy, aki számol veled, akinek különleges terve van az életeddel, aki a legjobb barátod lehet. 

Istent, aki nem a nővéred kinőt ruháiba öltöztet, hanem Krisztus tökéletességébe. Istent, aki mindig kész meghallgatni, és osztatlan figyelemmel fordulni feléd. Istent, aki mindig megért. Aki ránk bízott, hogy neveljük fel az ő gyermekét. Istent, aki képes elvenni minden félelmedet, szorongásodat, aggodalmadat, és az Ő szabadságát tudja adni helyükbe. 

Istent, aki elhozza az Ő országát, ahol a te helyed is ott lesz. Ilyen az Isten. És ennél még sokkal csodálatosabb. 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet