Nem baj, ha most még nem érted


„Simon Péterhez lépett, aki így szólt hozzá: Uram, te mosod meg az én lábamat? Jézus így válaszolt neki: Amit én teszek, most még nem érted, de később majd megérted. Péter így szólt hozzá: Az én lábamat nem mosod meg soha. Jézus így válaszolt neki: Ha nem moslak meg, semmi közöd sincs hozzám. Simon Péter erre ezt mondta neki: Uram, ne csak a lábamat, hanem a kezemet, sőt a fejemet is! Jézus így szólt hozzá: Aki megfürdött, annak csak arra van szüksége, hogy a lábát mossák meg, különben teljesen tiszta. Ti is tiszták vagytok, de nem mind.”

János evangéliuma 13:6-10

„Nem, ez nem lehet igaz! Hát hogy engedhetitek neki? Néztek csak mind, mint borjú az új kapura, és egyikőtök sem mer megszólalni? Miért nem veszi már ki valaki a lavórt meg a kendőt a kezéből? Miért nem lép senki semmit? Na jó, akkor ez megint rám marad.

- Mester, nem. Ez így nincs rendjén. Ha a többiek hallgatnak is, mint a sír, én akkor sem bírom ezt ki szótlanul. Te ezt nem teheted meg! Te vagy a Messiás, a Király, akit oly régóta vártunk. Rólad szólnak énekeink, az egész éves ünnepkör és a megannyi prófécia. Nem, semmi keresnivalója a kezedben a mosdótálnak, tedd le, kérlek! Nem végezhetsz el mindent te, és ez az egész méltatlan és megalázó. Nem értem, miért nem tűnik fel ez senkinek, miért tűri mindenki némán, hogy ezt tedd. De akkor én végre kimondom: Mester, az én lábamat nem mosod meg soha…

Mi? Hogy ez a jele a Hozzád tartozásnak? Döbbenetes… Nem, valóban nem értem, ez felfoghatatlan, de akkor kérem. Kérek mindent! Ne csak a lábamat, itt a kezem, itt a fejem, mosd ezeket is, Uram! Tiéd vagyok, téged követlek, te vagy a Királyom, amíg csak élek!”

„Ó, Péter… Péter… Hiányozni fog ez a mindennapos mindent vagy semmit. De nézd, nem baj. Nem baj, ha nem érted, ha nem értesz mindig mindent azonnal, nem baj, ha vannak kérdéseid, kételyeid, és nem baj, ha fel is teszed ezeket. Bízz bennem! Tudom, fura, de hidd el, amikor majd megérted, rájössz, hogy ennek így kellett lennie a kérdéseiddel együtt.

Mert mindig lesznek, akik nem értenek mindent rögtön, azonnal. Mindenki a saját tempójában halad, és igen, vannak dolgok, amihez időre van szükség. Ami ma még hajmeresztőnek tűnik, lehet, hogy három nap múlva megtalálja benned a megbékélést. Nem baj, ha nem érted, mert eljön az ideje annak, amikor ez is, az is a helyére kerül. Csak bízz bennem, és engedd, hogy vezesselek! Én ismerem az utat a dombon túl is.”

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Isten terve

A meghallgatott ima