Ne uralkodjon rajtatok a bűn!


"Ne uralkodjék tehát a bűn a ti halandó testetekben, hogy engedelmeskedjetek kívánságainak. Tagjaitokat se állítsátok a gonoszság fegyvereiként a bűn szolgálatába, hanem álljatok Isten szolgálatába, mint akik a halálból életre keltetek, és tagjaitok az igazság fegyvereiként szolgáljanak Istennek."

(Rómabeliekhez írt levél 6. fejezet 12-13. vers)

Jaj, de utáltam gyerekként azokat a helyeket, rendezvényeket, az olyan vendégséget, ahol nem volt szabad semmit sem csinálni, sem beszélni, sem izegni-mozogni, csak méla csendben ülni és hallgatni és várni és várni és várni.

Persze, ez a cövekként egy helyben ülés csak rövid ideig ment. Először csupán lehajtott fejjel, a szemem sarkából kezdtem el megszámolni a szőnyeg, vagy a padló mintáit, majd a lábammal próbáltam elérni az egyre távolabbit, hogy végül szinte már lefolytam a székről, addig, amíg szüleim rám nem szóltak: Maradj már nyugton! Ha hazaérünk ezért számolunk!

Én bizony a saját bőrömön tanultam meg, hogyha tétlenségre ítélsz valakit, azzal csak megerősíted a csibészségében. Örök tanulság tehát; a tétlenség és a lustálkodás a bűn táptalaja.

Éppen ezért Isten iskolájában nem azon van a hangsúly, hogy mit ne csinálj, hanem azon, mit tegyél a bűn helyett. Isten szeretet törvényének betöltése nem az, hogy az elesett emberbe nem rúgsz bele, hanem, hogy felemeled a porból.

Így, ha azt szeretnéd, hogy a bűn uralma helyett, Krisztus képmása látszódjon meg rajtad, ha szeretnéd leküzdeni az önzésed, az indulatosságod, a durvaságod, a bántó lelkületed, akkor a bezárkózás és a semmittevés helyett a kulcs: Szánd oda magad Istennek!

Legyél Jézus evangélistája! Szavakkal, tettekkel, amit és ahogy tudsz, adj reményt, szerezz örömet másoknak!

„A gonoszt jóval győzd meg!” (Róm.12:21)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet