A példaképre figyelve


Volt egyszer egy általános iskolai tanító nénim, akit kimondhatatlanul szerettem. Amiben csak lehetett, megpróbáltam utánozni. Ellestem a mozdulatait – ne nevess ki –, de otthon még gyakoroltam is. Igyekeztem a hajamat úgy fésülni, kantáros szoknyában járni, merthogy ő ilyeneket hordott. Volt egy nagyon kedves tulajdonsága. Ha az udvaron, a szünetben egy-egy gyerek megsérült, vagy sírt valamiért, akkor odament hozzá, letérdelt, hogy szemmagasságban legyen vele, és megvigasztalta. Valószínű, ebből az empátia-készségből akkor én is kaptam ott valamit. Mivel mindig magasabb voltam osztálytársaimnál, igyekeztem a magasságomat úgy elrejteni, hogy már egészen jól kezdett púposodni a hátam, mert mindig összehúztam magamat. Viszont a kedvenc tanárom egyenes tartású volt, és hát ebben is követni kezdtem. Egész lénye, magatartása hatással volt növekedésemre, felnőtt koromra.

Ez a kis epizód jutott eszembe ma reggel, amikor az alábbi Ige-verset olvastam. 
„Járjatok az Úrhoz méltóan, teljes tetszésére, minden jó cselekedettel gyümölcsöt teremve, és növekedjetek Isten megismerésében. Hogy minden erővel megerősödjetek dicsőségének hatalma szerint, minden kitartásra és hosszútűrésre, örömmel.”
Kolossé 1:10-11.
Ha figyeled Őt, anélkül, hogy egy picit is erőlködnél, átalakulsz. Jézusra tekintve, megtanulod az alázatot, a lehajoló figyelmességet, észreveszed a zajban a segélykérést, meglátod a könnyet valaki szemében. Nem nézel át rajta, amikor sietős dolgod van, elcsendesedsz, és Isten békessége kiül az arcodra. Jó lesz a közeledben lenni.
Sátán szeretné mindkét kezedet teletömni munkával, elvenni az idődet – Jézusnál is megpróbálta ezt –, de Ő elment, ha kellett kora reggel vagy késő este, és elcsendesedett. Beszélgetett az Atyával.

Láttad a kis angol trónörököst, George-ot? Figyel, tanul, elles minden mozdulatot, hogy majd valamikor ő legyen Anglia első embere. Nem görcsölve igyekszik megfelelni, csupán figyel, és tanul. Tőled sem vár ennél többet a mi drága Jézusunk. Járj hozzá méltóan. Amit teszel, ahova mész, akivel barátkozol, ahogyan beosztod napjaidat, úgy tedd, hogy bátran magaddal vihesd Őt. Járj hozzá méltóan, teljes tetszésére, örömmel.
Ugye, Te is készülsz, hogy megkaphasd a koronádat, mint király vagy királynő?

Legyél hát boldog, hiszen nincs már messze a cél, a nagy találkozás!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia