Szilárd pont

Gyermek voltam, meg is öregedtem, de nem láttam, hogy elhagyatottá lett az igaz, sem azt, hogy gyermeke koldussá vált.

Nem vagyok túl idős, de azért láttam egyet s mást. Még emlékszem a betárcsázós internet hangjára. Láttam, amikor az emberek az ezredfordulótól várták a megváltást, a káoszt, a megújulást, vagy a katasztrófát. Láttam amikor a közösségi média az élet szerves részévé vált. Láttam amikor az ikertornyokba csapódott a repülő. Láttam ahogy emberek élete jóra fordul, másoké pedig csak úgy elillan. Láttam ahogy gyermekek cseperednek fel, és akiket kezemben ringattam ma már család alapításon gondolkoznak. Sokmindent láttam.

Hallottam időseket arról beszélni, hogy régen minden más volt, és vicces, de néha félelmetes is rájönni, hogy már én is megfogalmazom magamban ezt. Láttam a változást, ahogy a világ akkorát fordult, hogy kitekeredett a nyakam.

Arkhimédész egyszer azt mondta: "Adjatok egy szilárd pontot és kifordítom sarkaiból a világot." Csak egy szilárd pont kell. Egy változatlan dolog. Csak egy valami amin megvethetem a lábam, és nekifeszülök bármilyen nehézségnek.

A zsoltáros azt írja, hogy van egy pont ami sosem változik. A világ kifordulhat magából, de Isten ugyanaz. Lehet, hogy úgy tűnik, hogy változik, de hidd el, hogy csak te látod más oldalról Őt. Az, aki megteremtette az eget és a földet, aki szétválasztotta a vizet Mózes előtt, aki megszaporította egy asszony olaját és lisztét hogy Illésnek enni adjon, aki bezárta az oroszlánok száját hogy megmentse Dánielt, aki meghalt érted és értem ma is ugyanaz, mint az elején volt. Ő teremtett, váltott meg, és tart meg ma is.

A világ változik, fogadd el! Ezzel nincs mit tenni. De van egy szilárd pont, ami mindig ugyanaz marad. Isten régen, ma, és a jövőben is ugyanaz!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Te mivel dicsekszel?

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Mint a villámlás