Állíts helyre!

Seregek Istene, állíts helyre minket; világoltasd a te orcádat, hogy megszabaduljunk!

Már 22 éve vagyok házas, de mindmáig komoly kihívást jelent számomra a háztartási tisztítószerek, bizonyos konyhai kellékek, konyharuhák, gépek, törülközők, stb. megtalálása. S mikor feleségemnél rákérdezek, hogy például hol van a habverő, a válasz kurtán csak annyi: a helyén! Kösz – mormogom magamban –, de hol a helye? Azt pedig nem is említem, hogy mit kapok azért, ha valamit aztán nem a ’helyére’ teszek vissza… Így, azt találtam, Salamonnal szólva, hogy a dolgoknak nemcsak rendelt ideje, hanem rendelt helye is van.

És valóban. Nehéz kérdés ugyan, hogy hol a habverő helye, de még nehezebb, hogy hol van az én helyem? A helyemen vagyok-e? S ha nem, akkor hogyan találhatom meg és miként kerülhetek a saját helyemre?

Mikor reggelente egyre fáradtabban, egyre lassabban ébredek, mikor a tükörbe nézve látom szemem körül az egyre több ráncot, a fejemen az egyre több ősz hajszálat, mikor azt találom magamban, hogy egyre türelmetlenebb vagyok és, hogy egyre nehezebb leküzdeni a rossz szokásokat, akkor azt mondom; ez biztos nem az a hely, amit Isten rendelt nekem.

A bűn, a szenvedés, az elmúlás világa olyan számomra, mint a mai zsoltárban Isten népe számára Babilon. A száműzetés és a fogság helye. S még ha olyan hűséges lennék is, még ha annyira helytállnék is, mint Dániel, vagy a társai, akkor is tudnom kell, ’Babilon’, a bűn hatalma alá vetett világ nem az én helyem. Idegen és vándor vagyok e világban.

Hol a helyem? Hol a helyünk?

A mi helyünk „a mennyekben van, honnét a megtartó Úr Jézus Krisztust is várjuk; Ki elváltoztatja a mi nyomorúságos testünket, hogy hasonló legyen az Ő dicsőséges testéhez, amaz Ő hatalmas munkája szerint, mely által maga alá is vethet mindeneket.” (Fil.3:20-21)

„Seregek Istene, állíts helyre minket; világoltasd a te orcádat, hogy megszabaduljunk!” (80. Zsoltár 8. vers)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Te mivel dicsekszel?

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Mint a villámlás