„van még jövendő”


„Ne irigyelje szíved a vétkeseket, inkább az Urat féld mindennap, mert van még jövendő, és reménységed nem semmisül meg. Hallgass rám, fiam, légy bölcs, és irányítsd szíved a helyes útra! […] Add nekem a szívedet, fiam, és tartsd szemed előtt utaimat!”

Példabeszédek könyve 23:17-19, 26.

Rettegtem az autóvezetéstől. Elkönyveltem magamban, hogy én erre képtelen vagyok, és nem is akartam megtanulni. Aztán jött a muszáj, és nekem el kellett kezdenem a tanfolyamot. Egy végtelenül kedves, pozitív, talpraesett női oktatót kaptam, aki felszínre hozta bennem a túl mélyen szunnyadó képességeket, és megtanított vezetni. Sosem felejtem el, amikor egyik alkalommal róttam a köröket a kis Fiat Puntojával a rutin pályán. Valami nagyon nem ment aznap, lehet, hogy a szlalom? Erre már nem emlékszem, de az biztos, hogy sosem tartozott a kedvenc feladataim közé. Sokadjára próbálkoztam a feladattal, amikor megszólalt mellettem az oktatóm: Ne az autó orráig nézz, hanem nézz előre! Oda, ahova menni szeretnél!

Ma reggel Isten is egy hasonló tanáccsal közelít feléd. Nézz messzebbre! Nézz oda, ahova menni szeretnél! Nézz az Ő országa felé! Lehet, hogy úgy érzed, elborítottak a teendők, és már moccanni sem bírsz a súlyok alatt. Lehet, hogy kimerített a járványhelyzet alatti homeoffice, otthon-oktatás, online istentiszteletek, online konzultációk, zoom meetingek sokasága és maga a bezártság. Lehet, hogy hiába is szeretnéd, még nem jött el a pihenés ideje számodra. Lehet, hogy tele vagy kérdőjelekkel, bizonytalansággal a jövőt illetően. Talán munkát keresel, lakhatást, a helyedet a világban, és minden olyan zavaros.

Hát nézz előrébb! Nézz Isten országa felé! Emeld egy kicsit feljebb a tekintetedet a problémáidtól, és nézz Jézusra, aki veled megy az úton! Nézz rá, vedd észre, hogy ott van melletted, és átvezet minden kérdőjelen, miközben teszi veled egyik lépést a másik után.

Hallgasd, ahogy bátorít téged, érezd, ahogy jelenléte erővel, békével tölt el, és bízd rá magad! Ő tudja merre vezet utad a kanyar és a bukkanó után. Te csak nézd Őt, nézd a Célt, és tedd egyik lépést a másik után előre! Higgy Benne, mert van még jövendő!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet