Iratkozz fel!



„Aki győz, az fehér ruhákba öltözik; és nem törlöm ki annak nevét az élet könyvéből, és vallást teszek annak nevéről az én Atyám előtt és az ő angyalai előtt.”
(Jelenések könyve 3. fejezet 5.vers)

1944 ősze, Krakkó. Az Emalia nevű zománcgyárat tulajdonosa, Oskar Schindler épp átköltözteti a morvaországi Brünnlitzbe. De mi lesz a munkásokkal? Azzal a több, mint ezer zsidóval, akik addig a plaszow-i koncentrációs tábor szörnyű körülményei helyett az üzemben leltek menedéket?

Schindler asszisztenseivel, Itzhak Sternnel és Mietek Pemperrel egy névsort állított össze, melyben a mintegy ezer zsidó kényszermunkást úgy tűntették fel, mint a náci Németország számára nélkülözhetetlen munkaerőt, megmentve őket ezzel biztos pusztulástól. Ez a sokak által ismert névsor  ’Schindler listája’-ként vonult be a történelembe.

Elképzelted már, micsoda vívódás lehetett számukra ennek a listának az összeállítása? Hogy ki kerüljön fel és ki az, aki már nem fér fel a listára? Micsoda felelősség és milyen lelki teher, dönteni élet és halál között!

Ami az élet könyvének névsorát illeti, én egyrészt azért vagyok hálás, mert nincs számszaki megkötés. Az élet listájára ugyanis az összes ember neve felkerülhet.

Másrészt, olyan jó, hogy nem ránk bűnös emberekre van bízva, nem nekem, a korlátolt ismereteim alapján kell eldöntenem, hogy kinek a neve kerüljön bele és kiét kell kihúzni onnan. Nekem, mint mindenki másnak, csak a saját nevemet illetően van ráhatásom.

Bizony, én már nagyon szeretnék ott állni a fehér ruhába öltözött győztesek seregében.  Szeretnék találkozni a Megváltómmal, átölelni és megköszönni, amit értem tett a Golgotán és tesz mind a mai napig.

Hogy a te neved szerepel-e az élet listáján? Rajtad áll! „Az lehetetlen, amit nem akarsz. Ha nem akarsz, akkor nem is tudsz győzni.” (E.G.White, Krisztus példázatai 227.o.)

Arra bátorítalak, hogy legyél győztes!

Iratkozz fel!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet