Isten szeret

„Adjanak most hálát az Úrnak szeretetéért, az emberekkel tett csodáiért”
Zsoltárok könyve 107:8 

Ott ültem a kanapén nagyapámnál, és csak idézte a verseket a Bibliából egymás után. És most mind arról szólt, hogy Isten jó. Hogy Isten mennyire szeret. És látszott rajta, hogy komolyan gondolja, és nincs ennél fontosabb számára.

Bevallom, nem szerettem vele a Bibliáról, Istenről beszélni, mert pillanatok alatt átcsapott a társalgás heves hitvitába. Ő védte az igazát hajthatatlanul, én pedig jobban tettem, ha inkább hallgattam, és vártam a látogatás végét. De ahogy idősödött, ahogy gyengült szellemileg, a hitviták elkoptak, és csak ez maradt. Isten jó. Isten szeret. És én amíg élek, hálás leszek ezért a beszélgetésért. 

Mert ez a lényeg. Mert Isten tényleg jó, és nincs a világon, aki nála jobban szeretne. Történhetnek érthetetlen és borzalmas dolgok az életben, mert a Jó mellett a Gonosz is munkálkodik, és sajnos kihasználja hátralévő idejének minden pillanatát. De a lényegen ez nem változtat.

Igen, sokszor piszkosul nehéz meglátni a csodákat, amiket Ő tesz, mert a körülmények nem ideálisak. Nehéz a figyelmünket a nehézségről felé irányítani. De Ő nem tágít mellőlünk akkor sem, ha ezt mi máshogy érezzük. Ott van velünk, akármilyen szörnyűségen is kell átmennünk, és Ő nem engedi el a kezünket. Kitart mellettünk a végsőkig, és mindent megtesz azért, hogy megőrizzen bennünket egy örökkévalóságra. 

Nem tudom, Kedves Olvasó, hogy milyen élethelyzetben vagy, milyen örömök vagy épp nehézségek közepette olvasod ezeket a sorokat. De azt tudom, hogy Isten szeret, és csodái ott vannak körülötted, benned, az életed minden pillanatában. És Ő ma arra kér, hogy erre figyelj! A lényegre, akármennyire nehéz.


Nézd Istent! Ne a torz képet, hanem a valódit, amiről ez a vers is beszél. Nézd a szerető Istent, akinek fontos vagy, aki a saját életével fizetett érted! És adj hálát érte! Adj hálát a csodákért, amiket átélhettél Vele! A mindennapok csendes csodáiért. Mert Isten veled van, és ennél többre nincs szükséged. 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Isten terve

A meghallgatott ima