Az én házam, az én váram


„... jöjjön el a te országod, legyen meg a te akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is”
Máté evangéliuma 6:10

„Amíg az én házamban élsz, addig az én szabályaim szerint kell élned!” „Mert én azt mondtam.” „Mert én így akarom.” „Majd én megmondom mit fogsz csinálni.” „A szabályokat én alkotom meg.” „Döntöttem, ez lesz és kész.” „Tetszik, nem tetszik, nem kapsz mást.” „Megszoksz vagy megszöksz.”

Nem a legkellemesebb mondatok, főleg így ömlesztve. Lehet, hogy némelyiket magad is hallottad gyermekként, vagy épp te mondtad őket, és élsz ezen elvek alapján. Mert mindannyian tudjuk. Mindannyian jobban tudjuk. Tudjuk, mi kell nekünk, önálló akaratunk már túl korán kialakult fejlődésünk során, és nagyon szeretjük képviselni, érvényesíteni. Nem érdekel, mit mond a másik, mit szeretne ő, az ÉN a fontosabb. Mert én jobban tudom. 

Vagy átesünk a négylábú állat másik oldalára, és túlságosan háttérbe szorítjuk önmagunkat, felveszünk egy mártír szerepet, hogy aztán sajnálni lehessen minket, és persze mindenért a másik a hibás, aki ránk erőlteti akaratát. 

Isten ma egy tökéletes utat ajánl neked és nekem ezek helyett. Az Ő országát, az Ő akaratát. Mert Ő az, aki igazán tudja, aki a legjobban tudja. Egyikünk sem lát a függöny mögé, és bár vannak elképzeléseink, sokszor kifejezetten határozottak is, valójában fogalmunk sincs a jövőről, a holnapról, a következő pillanatról, a jóról és a rosszról, arról, hogy mi az, ami a javunkra válik, és mi az, ami árt nekünk. Arról, mire van igazán szükségünk, és mi az, ami csak a szakadékba vezető úton adja meg a hátszelet. 

Hát imádkozz ma reggel az Ő akaratáért! Igen, sokszor nehéz kimondani. Nehéz bízni. Nehéz kiadni a kormányt a kezedből. Nehéz azt akarni, amit Isten akar, de hidd el, ez az, ami igazán megéri! Ő ismer téged mindenkinél jobban. Ő kezében tartja nemcsak a te életedet, hanem az egész világegyetemet. Ő az, aki látja, ismeri és irányítja az összefüggéseket, aki festi a nagy képet, aminek te csak egy töredékét vagy képes felfogni, és azt is sokszor homályosan. 

Ma reggel imádkozz az Ő országáért, ahol az Ő szabályai érvényesülnek, ahol senki sem kételkedik jogos uralmában, gondviselésében, szeretetében! Imádkozz, hogy jöjjön el ez minél hamarabb! És Imádkozz azért, hogy az Ő akarata valósuljon meg a Te életedben! Engedd, hogy vezessen, engedd, hogy az Ő jóakarata szerint irányítsa léted eseményeit. Hidd el, Ő a javadat akarja, az Ő kezében igazán biztonságban lehetsz. 

Legyen életed az Ő háza, az Ő vára! Legyen meg az Ő akarata! 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet