Ne aggódj!


„Ne aggódjatok tehát a holnapért, mert a holnap majd aggódik magáért: elég minden napnak a maga baja.”

Máté evangéliuma 6.fejezet 34.vers

Nehéz 2 év van mögöttünk. Szerintem lassan nincs olyan ember a Földön, aki ne tapasztalta volna meg az aggódást, a félelmet vagy a bizonytalanságot az elmúlt hónapok alatt. Nem tudom te, kedves Olvasó miként vélekedsz róla, de én sokszor kívántam azt, hogy bárcsak egy egyszerű társadalom tagja lehetnék vagy egy szigeten élnék. Oh de jó lenne minden reggel egy tengerparton vagy egy hegy látványára ébredni. De sajnos- vagy nem sajnos – itt élünk és ebből kell kihozni a legtöbbet.

Aggódunk a holnap miatt. Aggódunk az étel miatt. Aggódunk a gyerekeink jövője miatt. Aggódunk a munkánk miatt. Aggódunk az egészségünk miatt. Aggódunk minden miatt (is). Az életünk csupa aggódás. Én még nem találkoztam olyan felnőtt emberrel, aki ne aggódott volna valami miatt. Gyerekként nem értettem az aggódás fogalmát. Nem értettem, hogy édesanyám (aki még mindig nagyon aggódik értem) miért félt annyira. Aztán felnőttem, elkezdtem menedzselni a saját életem és én is elkezdtem aggódni. Most már értem, hogy miért aggódnak a felnőttek. Tudtad, hogy Isten is aggódik? Nem? Nos, akkor most már tudod. Kérdezheted, hogy én ezt mégis honnan gondolom. Elmondom.

„Ne aggódjatok tehát a holnapért, mert a holnap majd aggódik magáért: elég minden napnak a maga baja.” – figyelmeztet. Amikor anyukám aggódik értem, akkor rendszerint mindig figyelmeztet valamire. „Vigyázz az úton!”, „Figyelj oda az átszállásnál.” , „Egyél rendesen!” és társaik…. Aggódik értem, tehát felhívja a figyelmem valami olyanra, amit fontosnak tart. Isten is felhívja a figyelmünk egy olyan dologra, ami tudja, hogy az emberi élet velejárója és aggódik azért, hogy mi ne essünk teljesen áldozatául az aggódásnak.

Isten hasonló egy aggódó szülőhöz. Nem véletlen, hogy Ő a Mennyei Atyánk! Aggódik, óv és védelmez. Példát állít elénk, hogy Ő bármilyen félelmetes helyzetben képes segíteni. Vegyük csak a történelem kezdeti eseményeket: Isten hollókat küldött Illéshez, hogy táplálják őt vagy mannát szórt az égből Izrael népének. Van-e számára bármi, ami lehetetlen?

Ne aggódj! Isten azt mondja ma számodra, hogy bármivel küzdj, Ő előtted, melletted és mögötted van. Körülölel és megvéd. Bízz benne.

Áldott napot!

 

 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet