Isten veled van most is!

„Bevehetetlen ércfallá teszlek ezzel a néppel szemben. Harcolni fognak ellened, de nem bírnak veled, mert én veled leszek: megsegítlek és megmentelek - így szól az ÚR. Megmentelek a gonoszok kezéből, megszabadítlak hatalmukból.




Ötödik osztályos voltam, amikor kialakult egy kis banda háború az iskolában. Szövetkeztünk néhány osztállyal, és egy nagyobb osztályt szerettünk volna megleckéztetni. Könnyű harcnak indult, mert mi kétszer annyian voltunk, és a hetedikes fiúknak se kellett kétszer mondani, hogy jöjjenek balhézni. Nem vagyok rá büszke, de volt egy kicsi verekedés, és én is harcoltam egy fiúval. Győztem. Mert jöttek a többiek és segítettek.

Másnap azonban a zeneiskolából jöttem haza, és egyszer csak azt látom a távolban, hogy az a srác jön velem szemben, akivel összeverekedtem az iskolában, de most ő sem egyedül volt. Akkor meg kellett hoznom egy döntést, hogy mit fogok tenni. Elszaladni nem lehet, mert másnap az egész iskola rólam fog beszélni. Verekedni sem lehet, mert egyértelmű volt, hogy ő erősebb is, és ráadásul nem is egyedül van. Mit tegyek, ballagtam tanácstalanul. Eldöntöttem, szembe megyek vele, de nem megyek bele az ökölharcba, nekem itt most ki kell dumálnom magam. Mondtam én mindent, és sikerült, nem vertek meg. (pedig megérdemeltem volna). Másnap az iskolában figyelmebe se vettem amiket mondtam, bizonyítottam: egy szavam sem volt igaz, csak olyanokat kellett mondjak, amitől megúszom a verést.

Amint mondtam, nem vagyok rá büszke. Ekkor értettem meg, hogy az Istennel való járásunk, szövetségünk nem ilyen. Nem csak szépeket mond, ígér nekünk, hanem tartja is a szavát. Ha azt ígéri, hogy megvéd, akkor megvéd, és másnap nem fogja meggondolni magát. Ha Ő azt mondja, hogy olyanná teszlek, hogy senki soha nem lesz ártásodra, akkor így lesz, mert ő mondja.

Sokaknak ez kevés, és több bizonyítékra van szükségük. Időnként velem is előfordul, hogy további megerősítést kérek az Úrtól, hogy biztosan tudjam, jó felé haladok. De ilyenkor sem marasztal el az Úr, hanem gyengéden vezet, irányít, még akkor is, ha „verést” érdemelnék. A legjobb, hogy Istennek van egy terve veled is, velem is. Az Ő tervét kell megismernem, hogy a lehető legjobban menjenek a dolgok! 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia