Válaszd az életet!

"Tanúul hívom ma ellenetek az eget és a földet, hogy előtökbe adtam az életet és a halált, az áldást és az átkot. Válaszd hát az életet, hogy élhess te és utódaid is!"
Mózes ötödik könyve 30. fejezet 19. verse


Az élet maga a lehetőség. Ki hogyan él vele, ez itt a kérdés! Különböző életvezetési elvek léteznek, egyik azt mondja, tegyél így, a másik azt mondja, csinálj úgy és így tovább. A különböző életvezetési stílusok között pedig általában konfliktus van. Legalább is kishazánkban (nem vagyok egy nagyvilágot látott ember, de úgy vettem észre, hogy külföldön jobban elfogadják, hogy kicsúszik a számon az a név, hogy Jézus, vagy hogy keresztény vagyok –és hát gyakran kicsusszan). Ami az egyik felfogásnak üdvözítő, az a másiknak kárhozat, ami az egyiknek egészség, az a másiknak méreg. Mégis, ebben a kuszaságban hol van a rend?

Biztos hallottuk már az alábbi felszólító mondatot: „Válaszd az életet” (egyébként van egy kitűnő könyv, aminek pont ez a címe –ajánlom szeretettel). Válaszd! De melyiket? A választás azon fog múlni, hogy az, aki elmondja, bemutatja azt a bizonyos életstílust hitelesen adja-e tovább. Egy példával szeretném ezt bemutatni: Biztos ismerjük a TeleShop megváltó termékeit a TV-ből. Órákig reklámozzák ugyanazt, az embernek a gondolatába bemászik a reklámjuk, hogy meggyőzzék az ügyfelet. És az emberek veszik a termékeiket, mint a cukrot, aztán mikor otthon kipróbálják, rájönnek, hogy erre vagy nem is volt szükségük, vagy béna az egész. Erre Dr. Komor Levente SZIE Tanszkvezetője egykori tanárom azt mondta, hogy ezeket a termékeket az ember háromszor használja. Egyszer, amikor először kipróbálja, egyszer, amikor átjön a szomszéd vagy barát és villogni akar vele, és mégegyszer, amikor végleg elpakolja a polc mélyére. Miért is mondtam el ezt? A meggyőzés tökéletes, pedig a termék vacak. Sokan vásárolnak, de kevés ember használja a megvásárolt termékeket (nekünk is van gyümölcs hámozónk, meg szeletelőnk is, pontosan háromszor használtuk).

Az ember számára van választási lehetőség, hogy a jót, vagy a rosszat akarja választani. A jó és a rossz közötti valós különbségtételt egyetlen helyről ismerhetjük meg, és az pedig a Biblia. Senkit sem szeretnék meggyőzni arról, hogy az jó, ami én vagyok, csak azt szeretném ha mindenki valójában eltudná dönteni mi a jó és mi a rossz és úgy tudná meghozni a döntést.

Felelősséggel tartozunk azzal, amink van, így az életünkkel is. Ha igazán élni akarunk, akkor mindig a jót választjuk, és ahhoz meg ismernünk kell a Bibliát! 

"Jézus így válaszolt: „Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam."

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia