Személyes tapasztalat

„Csak hírből hallottam rólad, de most saját szememmel láttalak.” 
Jób könyve 42:5

Pár évvel ezelőtt egy különleges élményben volt részem. Férjemmel együtt Ausztriába látogattunk. Ottlétünk alatt egyik reggel így ébresztett: „Ma egy csodálatos helyre viszlek el. Bärenschützklammra megyünk!”

Izgalommal telt a reggel. Már alig vártam, hogy meglássam az általa ígért helyet. Az út egy részét autóval tettük meg, aztán egy erdő széléhez érkezve, leparkoltunk és gyalog haladtunk tovább. Párom egyre lelkesebb volt. Mesélni kezdett korábbi élményeiről, amelyek Bärenschützklammhoz kötötték, és folyamatosan azt mondogatta: „Meglátod, gyönyörű lesz! Ehhez foghatót még nem láttál!” Bennem azonban furcsa gondolatok kavarogtak. Nem akartam letörni a lelkesedését, így nem mondtam ki őket hangosan, de folyton arra gondoltam: „Mi ebben a különleges?”, „Én már ennél különb helyen, ennél szebb erdőben is jártam.”

A kirándulásnak ez a szakasza valóban egy egyszerű, köves úton vezetett végig. Szinte bármelyik magyarországi erdőben látható ehhez hasonló. Egy órát gyalogoltunk. Párom egyre izgatottabb lett. „Jaj, már alig várom, hogy megmutassam neked!” – mondogatta. Én csak figyeltem, és csendben haladtam tovább.

És pár perccel később saját szememmel láttam meg azt az útszakaszt, amelyről addig csak hallottam. Valóban, nagyon különleges és lenyűgöző hely volt.  Gyönyörű vízesések mellett és felett haladtunk el, hatalmas, szilákra erősített létrákon. Szemem-szám elállt a csodálkozástól.

Ilyen az Isten megismerése is. Lehet, hogy találkoztunk már olyan személlyel, aki nagyon lelkesen tud Istenről és a vele átélt élményeiről beszélni. Nekünk azonban mindez furcsának, idegennek, sőt érthetetlennek tűnik. És mindaddig így is marad, míg saját szemünkkel meg nem látjuk Őt. Ahhoz azonban, hogy ez megtörténjen, nem elegendő mások élményét hallgatni. El kell indulni az úton, az Isten megismerésének útján. Lehet, hogy nem minden alakul úgy, ahogy mi azt elképzeltük, de haladnunk kell rajta, ha találkozni szeretnénk Istennel.

Hogy megéri-e? IGEN! Amit az út végén látni fogunk, amit személyesen megtapasztalunk, az minden elképzelésünket meghaladja majd.

Kedves Olvasó!Ne halogasd ezt a kirándulást holnapra! Indulj el rajta még ma! Indulj el akkor is, ha már jártál ezen az úton, de útközben feladtad, és megálltál vagy visszafordultál. S tedd meg akkor is, ha még sosem mertél elindulni rajta!

Vannak olyan kiránduló helyek, amelyek annyira szépek, hogy nem elég egyszer megcsodálni őket. Ha valaki már találkozott Istennel személyesen, újra és újra megteszi ezt az utat, hogy újból találkozzon Vele.

Tedd ezt te is, még ma!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia