A türelem bilincse



„Jobb a béketűrő, mint a harcias hős, a magán uralkodó, mint aki elfoglal egy várost” Példabeszédek könyve 16,32 (Sztl)


Miért nehéz magunkon uralkodni és béketűrőnek lenni?

Szombat reggel volt. A Tatabányai Gyülekezetbe kellett prédikálnom azon a napon. Reggel mentem le az utcán álló autómhoz, és az autó nem állt ott a ház előtt, ahová előző este leparkoltam. Világossá vált előttem, hogy ellopták. Imádkozva indultam el, tele voltam békességgel. Isten szeretetéről akartam prédikálni, most pedig itt állok a ház előtt, dühösen, tele voltam haraggal.
Uram mérges vagyok” – mondtam. „Te tudod, hogy nekem most milyen fontos lenne elmennem. A Te munkádat végzem.”

Bejelentettem a lopást a rendőrségen. Nem sok nyom maradt a tolvajok után. „Miért velem történik ez? Miért éppen most?” – Jöttek a kérdések.
Délután jelentkeztek a rendőrségről, hogy megtalálták az autómat. Fiatalok lopták el, addig mentek vele, míg volt benne benzin, aztán összevagdosták az üléseket, a vezetékeket kitépték a műszerfalból és tüzet raktak alatta, de nem sikerült felgyújtaniuk.

 Uram, ez nem lehet igaz, szükségem van az autóra” – mondtam.
Te tudod, hogy ezeket a gyerekeket is szeretem – jött a válasz.
Igen tudom, de most nem akarok tudni róla! 
Aztán az Úr rámutatott, hogy ezek a fiatalok azért lopták el az autómat, mert nem tudják, hogy az Isten mennyire szereti őket. Ezért durvák, erőszakosak, buliznak és lopnak.

Aztán tovább tanított engem. „Te most találkoztál velük először, de gondolj a szüleikre. Neked is van három gyereked. Te áldott vagy, mert ismersz engem és tudod, hogy szeretlek. Te ebben az én szeretetemben tudod nevelni a gyerekeidet. 

Ahogyan egyre jobban tudtam Isten szeretetére gondolni, annál inkább elszállt a haragom a tolvaj fiatalok iránt.

Kedves olvasó, amikor haragos vagy az ördög azt szeretné, hogy arra gondolj, amit a másik ember tett ellened, Isten pedig azt szeretné, hogy arra összpontosíts, amit Ő tett érted a Golgotán.

Ma táplálkozz az Ő szeretetéből és hagyd, hogy minden keserű helyzetet édesre változtasson.

Üzenem;
Vedd magadra a türelemnek
Rozsdás bilincsét
S ha talán rossz a zár,
Várj, míg megigazíthatom.
” 
Ady Endre

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet