Hozzánk hasonlóan megkisértetett


„Mert nem olyan főpapunk van, aki ne tudna megindulni erőtlenségeinken, hanem olyan, aki hozzánk hasonlóan kísértést szenvedett mindenben, kivéve a bűnt.”
Zsidókhoz írt levél 4:15.

Másként fordítva: Neked olyan főpapod van, aki megindul gyengeségeidet látva, mert Ő is – hozzád hasonlóan – mindenféle kísértéssel találkozott, de bűnt nem követett el.

Találkoztál már ezzel a szóval, hogy „megindul”? Tudod, mit jelent? Azt, hogy látva próbáidat, küzdelmeidet, harcodat, mindennapi gondjaidat, Ő olyan nagyon szeret, hogy megesik rajtad a szíve, olyan mélyen együtt érez, hogy veled sír, amikor sírsz. Együtt aggódik, együtt izgul veled.

„Ne hidd, míg száll sóhajod,
Hogy Teremtőd nincsen ott.
És ne hidd, ha könnyezel,
Hogy Teremtőd nincs közel.
Belénk oltja örömét
Hogy bajunk Ő zúzza szét
És míg meg nem enyhülünk
Mellénk ül és sír velünk.”
(Blacke)

Ott áll, óvó karjait mögötted tartva, hogy el ne ess – és azt mondja: „Drága gyermekem! Pontosan tudom, mit érzel! ÉN átmentem ezen a próbán. Sátán pontosan egy ehhez hasonló kísértéssel támadt rám. Együtt érzek veled. Tudom, és ismerem fájdalmadat. De hidd el, ahogy én győztem – Atyámba vetett hit által – Te is győzhetsz, ha erősen fogod kezem. Én ott állok melletted. Bízz bennem! Nem engedlek el. Együtt győzni fogunk!”
És a Te drága Jézusod magához ölel. Mert neked olyan főpapod és barátod van, aki megindul gyengeségeidet látva, mert Ő is – hozzád hasonlóan – mindenféle kísértéssel találkozott, de bűnt nem követett el.
VELE Te is győzhetsz!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet