Hűségesen

"Tartsátok meg hűségesen Isteneteknek, az ÚRnak a parancsolatait, intelmeit és rendelkezéseit, amelyeket megparancsolt.!"
(Mózes ötödik könyve 6:17)

A letört ágak üzenete

Virágos ágakat találtam az úton.
Hogy kerültek oda, azt már magam sem tudom,
De fölvettem őket, szánalommal telten,
És beszélni kezdtek, vagy csak képzeltem:

„Szomorú sorsunkat elbeszéljük néked.
Hangtalan szavunkat – hisszük – te megérted.
Ne legyen hiába korai végzetünk,
Mondd el másoknak is a mi üzenetünk!

Egy szép gyümölcsfának az ágai voltunk.
Belőle nőttünk ki, vele összeforrtunk,
S mikor jött a tavasz, minden újraéledt,
Belénk is átömölt belőle az élet.

Rügyet bontottunk, majd kinyílt a virágunk,
Gyümölcsöt teremni: ez volt a mi vágyunk.
Teremtünk volna is, ha nem jön ránk a vész,
De életünk fájáról letört egy durva kéz.

Nem állhattunk ellent, vele kellett mennünk.
Szívta illatunkat, gyönyörködött bennünk.
Majd megunt, s eldobott, könyörtelen, zordul,
És ott hevertünk, míg te felvettél a porból.

Mielőtt beállna korai halálunk,
Benned, részvétteljes barátra találtunk.
Te hozzánk hajoltál, könyörülő szívvel,
Haldokló virágok üzenetét vidd el!

A hívő ifjúsághoz intézzük végszavunk,
Hisz tiveletek mi testvérek vagyunk.
Krisztus a törzs, melynek ti vagytok ágai,
És rajtatok nyílnak a remény virágai.

Zálogai vagytok egy jobb jövendőnek.
Boldogabb idők a földre csak úgy jönnek,
Ha mind több ifjú szív az Úr Jézusé lesz,
Betölti való erő, élet.

Kérve kérünk, intünk, vigyázzatok nagyon,
Hogy lelketek Krisztustól el ne szakadjon!
Ez a bűnös világ akármit is ígér,
El ne hagyjátok Őt sohase’ semmiért!

Ellenetek törhet a sátán dühe bár,
De kérjétek Jézust, így nem érhet mégse kár.
Megtart Ő titeket, nevel, mint ágait,
És tetté váltja a nemes vágyak virágait.”

Elhallgatok csendben, úgy megilletődtem,
Temető állt az út mentén előttem.
Betértem oda, a gyermeksoron jártam,
Egy jeltelen, kicsiny dombocskát találtam.

Rajta száraz csokor, a múlt évről maradt,
Letört virágbimbó hervad a hant alatt.
Az ágakat csendben a halomra tettem,
Ennél méltóbb helyet nékik nem lelhettem.

De üzenetüket elhoztam tinéktek,
Kedves testvéreim, kik Krisztusban éltek.
Fogadjátok meg azt ti is együtt velem,
El nem hagyjuk Őt sohase’ hűtelen.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia