Győzedelmes igazság

„Ne félj, mert én veled vagyok, ne csüggedj, mert én vagyok Istened! Megerősítlek, meg is segítlek, sőt győzelmes jobbommal támogatlak.”
Ézsaiás 41,10

Amikor kisfiú voltam, nagyon szerettem a kalandos történeteket elolvasni és eljátszani. Az indiántörténetekben mindig indián voltam, sohasem cowboy. Legfeljebb Old Satterhand, az apacsok barátja. Amikor az „Egri csillagok” volt a kötelező olvasmány – amit kétszer is elolvastam egymás után –, akkor Bornemissza Gergely voltam vagy Dobó István. Sohasem akartam török lenni. Még akkor sem, ha a játékban hol a cowboyok nyertek, hol a törökök, mert a napraforgó-góréval vívott csatákban bizony meghalt Winnetou is, meg ott maradt Török Bálint is. De nem számított, csak az igaz oldalon legyek. Mert végül, akármi is legyen közben – mégha az erősebb, az osztály legerősebbje vezesse is az ellenséges sereget, mindig győz az igazság. A Biblia is egy ilyen egyszerű küzdelmet tár elénk. Csak két oldal van, amit választhatunk, és végül Isten győzni fog, itt a mi világunkban is. Hogy miért? Mert Ő áll az igazság oldalán, mert Ő nem hagyja a bűnösöket büntetlenül, mert végül minden ellenségünket – pokol, halál, ördög , mindenféle igazságtalanság, ami ért minket–, megsemmisít. Az Írás szerint Krisztus a győzedelmes király, akinek lába alá vet minden ellenséget az Atya, mert Jézus győzött a kereszten. Ez az igazán izgalmas ebben a történetben. Ő úgy győzött, hogy sokáig sokan, még az apostolok is, súlyos vereségnek érezték a történteket, egészen addig, míg meg nem látták a feltámadott Urat. Így van ez az életünkben is. Sokszor, amikor Isten oldalát választjuk, úgy tűnik, mintha veszítenénk. Mintha többen lennének a „cowboyok” meg a „törökök”. De ne féljünk, ne csüggedjünk, mert a mi Istenünk győzedelmes jobbja velünk van! Az Igazság győzni fog!

Restás László

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia