Mit tett érted Isten?



"Tudd meg tehát, hogy a te Istened, az ÚR az Isten. Állhatatos Isten Ő, aki hűségesen megtartja szövetségét ezer nemzedéken át is, azok iránt, akik szeretik Őt és megtartják parancsolatait." (5Mózes 7:9.)

A mai napon gondolj arra, mit tett Isten érted eddig! Szerintem ahány ember, annyiféleképpen gondolkodik a Biblia Istenéről és ez így van jól, mert mindannyiunk Vele való kapcsolata személyes és egyedi. Az én tapasztalatom nem a tiéd és a tied nem az enyém, de ha összességében vizsgálnánk mindannyiunk tapasztalatát, sok hasonlóságra figyelhetnénk fel.

Megfigyelhetnénk például azt, hogy Ő mindig állhatatosan újra és újra visszatért az életünkbe. Egyszerűen az isten-kérdést nagyon nehéz elhessegetni magunktól, mert folyton visszatér makacsul. Én például több alkalommal is megpróbáltam rövidre zárni. Legelőször egyetértettem azokkal, akik azt mondták: "Ez csak az öregeknek, a templomba járóknak való". Majd haraggal fakadtam ki: "Engem ez nem érdekel!" - amikor nagymamám meghalt, és sorolhatnám. Mindebből az következik, hogy Isten még akkor is állhatatos, amikor mi visszautasítóak vagyunk. Mindig visszatér hozzánk és nem is akárhogyan: szeretettel.

Ez a szeretet leginkább Isten hűségében jelenik meg. Észre vetted már, hogy először nem kell hűségesnek lenned ahhoz, hogy Ő az legyen? Amikor visszagondolok sok olyan levegőbe elmondott kívánság jut az eszembe, amit Isten meghallgatott. Legyen szó egészségről, szerelemről, álmok valóra válásáról. Már akkor megtörténtek mindezek, amikor még nem is hittem igazán. Természetesen vannak, akik mindezt a véletlennel, a szerencsével, az emberi kitartással és képességeink fejlődésével magyarázzák és én nem is akarok vitatkozni senkivel. De nekem ez több szimpla sorsszerűségnél, számomra  mindez Isten irántam való hűségének a bizonyítéka, amit azóta már én is igyekszem viszonozni. Így újabb és újabb tapasztalatokkal erősít meg Ő engem és a hitem a tapasztalataim által növekszik.

Próbáld ki te is!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet