A föld sója

„Ti vagytok a föld sója. Ha pedig a só ízét veszti, ugyan mivel sózzák meg? Nem jó azután semmire, csak arra, hogy kidobják, és eltapossák az emberek.”
Máté 5:13.
Egy alkalommal az imaházban a gyerekeknek a só szerepéről beszéltem. Letettem az asztalra egy pohár vizet – ¾-ed részig volt vízzel, egy tojást és egy evőkanálnyi sót. Elmondtam, mennyire fontos szerepe van életünkben a sónak. Tartósít, megóvja az eltett zöldségeket az elromlástól, még a gyógyászatban is felhasználják. Mi is lehetünk sók, segíthetünk társainknak, hogy ne tegyenek rosszat, hogy mindenkiről jót mondjunk, hogy szeretetre méltó magaviseletűek legyünk.
Ekkor beletettem a tojást a vízbe, ami azonnal elmerült. Aztán kivettem, elkevertem a vízben a sót, majd így tettem bele a tojást, és az a felszínen maradt. Így áraszthatunk mi is sóhoz hasonló befolyást az emberek között – mondtam nekik. Akinek „sóvá lett az élete” az felemel, segít, bátorítani tud. Nem lenyom, elkedvetlenít.
Választhatunk, milyen befolyást árasztunk magunk körül. Hozzunk ízt a környezetünkben élő emberek életébe, vigyünk örömöt, jó hírt számukra, mert ekkor tesszük azt, amivel az Úr megbízott minket.

Ismered ezt az éneket? A dallamát is itt találod.

1. Hintsd szerteszét A szeretet kincseit,
Élj másokért, Az Úr téged így tanít!
Ha sóvá lesz az életed, Úgy ízesül a világ,
Megérzik majd az emberek Az Úr Jézus irgalmát.
2. Jézusra nézz, Ő legyen a példakép!
Tégy jót, szeress, Így mutasd be életét!
A szolgálathoz új erőt Te mindig csak Tőle várj,
Az Úrtól vedd az égi fényt, És ragyogj, mint napsugár!


https://www.youtube.com/watch?v=VvwmsbFQzY4

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet