A világ legjobb munkája



Az én Uram, az Úr megtanított engem, mint tanítványát beszélni, hogy tudjam szólni igéjét az elfáradtaknak. Minden reggel fölébreszt engem, hogy hallgassam tanítványként. Az én Uram, az Úr megnyitotta fülemet. Én pedig nem voltam engedetlen, nem hátráltam meg.
Ézsaiás próféta könyve 50. fejezet 4-5. verse



A tanítvány jelző egy igazán bensőséges kapcsolatot feltételez az Úr és az ember között. Tanítványnak lenni, a legnemesebb feladat, amire ember vállalkozhat. Nem jár nagy fizetéssel, nem jár nagy hírnévvel, és a sikert is egész máshogy kell mérni. Nemrég láttam egy hirdetést, amin az állt: „a világ legjobb állása.” Elgondolkoztam mielőtt megnéztem volna, hogy vajon mi lehet a világ legjobb állása. Egy alkalommal egy ismerősömnek jó munkát kívántam egy szorgos hétköznap korai óráiban. Rendkívül sietett a munkahelyére, de a jókívánságom után még volt egy-két perce, hogy elmagyarázza nekem, hogy két olyan fogalmat használtam, amik nem férnek össze. Ugyanis, a munka az nem lehet jó!

…tehát a hirdetés a következő szöveget tartalmazza. Aki felvételt nyer, az a világ legjobb vállalatánál dolgozhat. Te vagy a mi emberünk, ha szeretnéd az idődet saját magad beosztani, te vagy a mi emberünk ha… és jöttek a felsorolások. Micsoda munkahely… és a hirdetés szövege mellé egy gyönyörű szép tengerpartról volt egy fénykép becsatolva, gondolom azért, hogy minél hitelesebb lehessen a hirdetés. Biztosan rengetegen meg szerették volna kaparintani a világ legjobb állását.

Mi a világ legjobb állás? Ki lehet a legjobb vezető? Erre most keresztény társaim habozás nélkül vágják rá: „hívőnek lenni a legjobb munka és Jézus a legjobb a vezető.” Igazuk van azoknak, akik ezt gondolták magukban, ugyanis nemcsak vezetés elméleti példákat mutatott be Jézus, hanem ezzel megmutatta, mi a legjobb hivatás a világon. Tanítványnak lenni, Krisztus követőjének lenni a világ legjobb állása. Nem az az ígéret, hogy henyélhetünk egész nap, nem is az, hogy villával forgatjuk a pénzt, nem is az, hogy majd az emberek a tenyerükön hordozna, hanem az, hogy minden reggel fölébreszt, és ha megnyitjuk fülünket, akkor halljuk, hogy mit mond számunkra. Ígéret egy örök élet, ahol nincs fájdalom, szenvedés, pletyka, irigység… Ez a világ legjobb munkahelye! Jézus azt mondja neked ma: „Kövess engem!”

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia