Merre tovább?

„Hiszen ha jól cselekszel, emelt fővel járhatsz. Ha pedig nem jól cselekszel, a bűn az ajtó előtt leselkedik, és rád vágyódik, de te uralkodjál rajta!”
Mózes első könyve 4:7

Én nem tehetek róla. A szüleim, a nagyszüleim, a neveltetésem, a sanyarú gyermekkorom az oka mindennek. Az ország, a kor, amiben világra jöttem, a politikai rendszer, a nehéz körülmények miatt van mindez. Az iskola, az oktatás vagy épp annak hiánya, a társadalom és annak problémái tettek azzá, aki vagyok. Én nem tehetek róla, amit tettem, mondtam, döntöttem, az ezekből a rossz körülményekből fakad, és ki vagyok én, hogy kilépjek az ördögi körből?

Én nem tagadom, hogy nehéz lett volna a gyermekkorod, ezt te jobban tudom. Nem tagadom, hogy hibáztak, akik felneveltek, hiszen mindezt te élted át. Te ismered a környezetet, amiben felnőttél, a közösségeket, ahova akarva-akaratlanul tartoztál. 

Viszont a felelősség, hogy mit kezdesz ezzel az örökséggel, egyedül a tiéd. Lehetnek buktatókövek, de építhetsz belőlük lépcsőket, melyek segítségével kilépsz a mindenért mindig valaki mást okoló létből egy felnőttebb formába, ahol vállalod tetteid következményeit, és nem akarod hárítani a felelősséget. 

A választást nem veszi el tőled senki sem. Dönthetsz Te magad az életedről, a jövődről, az örök sorsodról. Dönthetsz úgy, hogy hagyod magad a körülményektől vezérelve menni, amerre visz az áramlat, nem gondolkodsz és csak teszed azt, ami „jól esik”. De választhatod a másik utat, az építkezést. Dönthetsz úgy, hogy kilépsz az ördögi körből, ami egyre csak lefelé húz, és az a megismételhetetlen csoda leszel, akit Isten alkotott erre a világra.

Hidd el, Nála semmi sem lehetetlen! Ő fel tudja használni negatív élettapasztalataidat a fejlődésed érdekében. Ő sokkal többnek álmodott meg, mint amit te valaha reméltél, és Ő az, aki ki tudja belőled hozni a hőst. Vele emelt fővel járhatsz. Vele nem kell félned a rossztól, Vele teljes életet élhetsz.

A lehetőségek az ajtóban állnak: a jó és a rossz is. Csak a te szavadra várnak. Hát dönts jól! Dönts felelősségteljesen! Dönts Isten mellett! 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet