Isten kegyelméből

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék.”
(Efézusbeliekhez írt levél 2. fejezet 8-9.vers)

Egyszer egy kis nyuszika ugrándozott vidáman az erdőben. Fütyörészett, dalolgatott és hangosan mondogatta: - Én vagyok a leggyorsabb állat a környéken. Meglátta őt egy varjú és figyelmeztette: - Kár, kár ennyire kiabálnod, ez még egyszer a vesztedet okozza!

Ám a nyuszika legyintett egyet, azt mondva magában ’károgj csak te gyászhuszár, én minden veszély elől el tudok futni.’ És énekelve tovább ugrált: - Én vagyok a leggyorsabb állat az egész erdőben!

Ahogy így ugrándozott, az egyik bokorból elétoppant egy éhes róka és azt mondta - Most megeszlek nyuszika! De a nyúl nem ijedt meg, felvette a nyúlcipőt és elkezdett futni, de a róka is futott utána. A nyuszi rákapcsolt, úgy rohant, ahogy csak bírt. Úgy rohantak, hogy már a fél erdőt megkerülték.

A róka valóban nem bírta sokáig és szép lassan lemaradt. A nyuszi hátranézve csúfolódott: - Ugye, ugye! Nem megmondtam nincs nálam gyorsabb állat az egész világon! Ám mivel nem nézett a lába elé, egy kiálló gyökérben megbotlott és beleesett a vadász csapdájába, aki nagy örömmel vitte haza zsákmányát és egy új kalapot csináltatott belőle magának.

Közhely, de igaz, hogy világunkat a teljesítmény uralja. Mit értél el eddig az életedben? Hány napi munkát vagy képes egy nap alatt elvégezni? Mennyi a fizetésed? Hány lóerős az autód? Mennyi…

És mielőtt azt mondanád ez csak a világban van így, tedd fel magadnak a kérdést; te még nem hallottál olyat prédikációban: Mennyit imádkozol? Mennyit olvasod a Bibliát? Hány órát töltesz mások megmentésével? Hány ember tért meg általad? Mennyi lelki ajándékod van?

Bizony én nem csak prédikációban hallottam ilyesmit, hanem magam is prédikáltam ezekről. És hacsak prédikáltam volna… mert bizony a mesebeli nyuszikához hasonlóan dicsekedtem is, - ha nem is a gyorsaságommal -, és azt gondoltam a képességeim kapcsán jó hívő vagyok.

De ezeknek a ’szárnyalásoknak’ a vége mindig hatalmas bukás. Olyan csapda, melyet mindenki észrevesz és elkerül, csak a magabiztos ember nem.

Ma Isten egy ajándékot kínál fel nekünk! Egy ajándékot, amiért nem kell megdolgozni, amiért nem kell teljesíteni.

Gyere és adjunk hálát az Örökkévaló kegyelméért!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet