Megmutatja magát az Úr

„Én mondtam meg, hogy megszabadítalak, én hirdettem, nem valamelyik idegen isten. Ti vagytok a tanúim – így szól az Úr -, hogy én Isten vagyok.”

(Ézsaiás könyve 43:12)

„Ugye megmondtam!” - mondja a szülő a gyerekének, aki a figyelmeztetés ellenére rosszat tesz, és szembesül fájdalmas következményével.
„Ugye megmondtam!” - mondja a magát okosnak tartó ember, miközben a másik kárán örvend.
„Hát nem megmondtam?” - kérdezi kioktatóan, vagy szánakozva valaki, miután látja, hogy bajba kerültünk.
Amikor Isten szól, nem kioktatni akar, hanem szeretne ráébreszteni bennünket, hogy ő nemcsak megmondja előre, hogy mi fog történni, hanem meg is szabadít a bajból. Isten nem utólag okoskodik, mint, ahogy mi szoktunk, hanem előre kijelenti azt, amit számunkra fontosnak tart.
Mai igénk elsősorban azoknak a „vakoknak” szól, akik egyszerűen nem látják meg Isten jelenlétét a mindennapokban. A szabadulás tapasztalata az a közös alap, melyet minden hívőnek át kell élnie. A teremtésről könnyű elfeledkezni, de a szabadulás ajándéka ma is éppolyan aktualitással bír, mint annak idején. „Én mondtam meg, én hirdettem ki előre, én vittem véghez” – mondja Urunk.
Nem a véletlen műve, nem a „sors” keze ami velünk történt. Ez Isten terve. Megszabadít a bajból, a bűnből, a bűn átkától.
Erre csak Ő képes, mert egyedül Ő az Isten. Milyen jó lenne ma meglátni Urunkat. Milyen jó lenne, ha akkor is meglátnánk, ha éppen nem bizonygatja feltűnő módon jelenlétét és hatalmát. Jó lenne tanúskodni Róla hitelesen és örömmel!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet