Kérjetek, keressetek!

„Én is azt mondom nektek: kérjetek, és adatik, keressetek, és találtok, zörgessetek, és megnyittatik nektek.

Igazán vonzó hinni Jézusban, miután elolvassuk ezeket a dolgokat! Egy picit olyan gyereknek érezhetjük magunkat, aki csak úgy megkapja azt, amit csak akar. Szinte már-már teremtünk. Kigondoljuk és lesz. Keresgélünk és rábukkanunk, tehát mindenre meg van a kész megoldás.

Van néhány tényező, ami befolyásolja vágyaink beteljesülését.

Az egyik ilyen tényező az idő. Mennyi idő alatt jutok hozzá ahhoz, amit kigondoltam magamnak? A kibocsátó nem mindig ugyan abban ütemezésben gondolkozik, mint, amiben a kérő. Általában rövidebb idő intervallumot jelölünk ki, mint azt az égiek gondolják. Oka lehet ennek az is, hogy egy instant társadalomban élünk. Mindent rögtön és azonnal akarunk, mert ha nem kapjuk meg, akkor már úgy érezhetjük, elmaradottak vagyunk. Nem mindig segíti a jellemfejlődésünket az, ha mindent abban az időben kapunk meg, amikor mi azt kigondoljuk. Példaként említeném, hogy gyerekkoromban nagyon szerettem volna egy G.I. Joe figurát. Hisztiztem, ordítottam, toporzékoltam, mert minden osztálytársamnak már volt. Úgy éreztem én kimaradok valamiből, azért, mert nekem a szüleim nem vesznek ilyesmit. Ez a figura kb. 3 hétig volt menő, aztán jött valami más és új. Senki nem használta már a figuráját, és kidobott termék lett belőle.

A másik nagy tényező az a minőség. Mi az amit kérünk, mi az ami után vágyakozunk. Hasznos-e az nekem vagy nem? Mit teszek azzal a valamivel, amit kérek? Ezek az alap kérdések, de további két fajtája van ennek a minőségi jellemzőnek. Vannak materiális dolgok utáni vágyak, és vannak más értékek utáni vágyak, mint pl.: érzelem, közösség, barátság, gyerek, szülő, egészség, stb…

Azt hiszem, mind érezzük, hogy a kettő közül melyik az értékesebb!

Amikor kérünk, ne felejtsük el, hogy Isten jobban ismer bennünket, mint mi önmagunkat, és azt szeretné, hogy teljes életet élhessünk, ezért olyan dolgokkal fog megajándékozni, ami a leghasznosabb. Különböző döntési lehetőségek vannak előttünk, de sose felejtsük el kikérni Isten tanácsát, mert Ő az, aki mindig a javunkat akarja.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet