Ne legyenek idegen isteneid!


„Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem.”

Szól a Tízparancsolat első parancsolata. S hogy mit jelent ma? Hadd osszam meg kis hittanosaim ezzel kapcsolatos viccesnek tűnő bölcs meglátását:

Mi az, hogy idegen isten? - Az idegen isten az, amelyik nem ismerős. Anya is mondta, ne álljunk szóba idegenekkel.

És mit jelent, hogy ne legyen előttem? – Hát azt, hogyha valaki elém áll, és mondjuk nagyobb, mint én, akkor nem látok ki mögüle, nem látom a barátomat és ő sem lát engem.

Bizony, bizony mily nagy igazság! Annyi minden oda akar állni elénk! S ami szomorúbb, hogy sokszor mi magunk emelünk magunk elé falakat, és nemcsak az idegen, hanem az ismerős és jó dolgokból is bálványokat gyártunk.

Házastárs, gyermekek, szülők, barátok, celebek, hírnév, munka, ház, autó, ruha, pénz, kütyük, egészség, sport, templom, vallás, szolgálat, szombat… Igen, minden, ami eltakarja, vagy eltorzítja a Szeretet Istenének képét az bálvány.

Isten e parancsolat által magához hív bennünket, hiszen csak Ő tud megszabadítani a mindenkori ’Egyiptomból, a rabszolgaság házából’, a megkötözöttségekből, a félelmekből, a szeretetlenségből.

Végül, Pál szavaival invitállak;
Tedd félre az útból az akadályokat, minden „megkörnyékező bűnt”!
Gyere „a Hit Fejedelméhez és bevégzőjéhez” Jézushoz! (Zsid.12:1).

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia