Elő holtak; holtak, kik újra élhetnek



"És megtudjátok, hogy én vagyok az Úr, mikor megnyitándom sírjaitokat és kihozlak titeket sírjaitokból, én népem! És adom az én lelkemet belétek, hogy megéledjetek, és leteszlek titeket a ti földetekre, és megtudjátok, hogy én, az Úr, szóltam és megcselekedtem, ezt mondja az Úr Isten."

Ezékiel 37,13-14

A nyolcvanas években a popkirály Michael Jackson hozta divatba a Thirrel-el, de igazán mára lett nagy divat zombi filmeket, sorozatokat nézni. A félelem árucikké vált és milliókat hoz izgalomba hétről hétre a zombiapokalipszis. A Biblia valósága azonban más, nem egy izgalmasan hangzó, de mégis kitalált felnőtt mese.

Nem attól kell tartanunk, hogy a holtak életre kelnek, hanem attól, hogy mi akik élünk, valójában holttá válhatunk a bűneink miatt. Ez nem azt jelenti, hogy megáll a szívverésünk és mégis élünk tovább, hanem azt, hogy az az élet, amit élünk, valójában semmit sem ér. Amikor ebbe jobban belegondolunk, olyan dolgok juthatnak eszünkbe, mint az életünk értelme és célja. Meg az is, hogy meg tudtuk-e valósítani az álmainkat. Na, hogy is vagyunk akkor? Isten adott célt és értelmet nekünk, mire jutottunk?

Izráel is ezt kérdezhette magától Babilonban, a fogságban. Holtak voltak a fájdalomtól. Bajtársaik elhulltak, családjuk nagyrészt oda veszett, a templomuk és a hitük is odalett. Hogyan tovább ennyi megaláztatás és szenvedés után?

És ekkor jön Isten válasza. Amikor már csak annyi esélyünk maradt, mint holtnak a sírgödörben az életre, na akkor cselekszik majd Isten. Olyan hatalommal fogja elindítani, amit akar, amire csak az Ő Szentlelke képes. Pünkösdi csodával, amit senki sem ért, csak aki várja, mert hisz a késői pünkösd ígéretében...

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet