Hogyan segít Isten?

"Hívj segítségül engem a nyomorúság idején! Én megszabadítlak, és te dicsőítesz engem."

Zsoltárok könyve 50:15

Milyen elvárásaink vannak Istennel kapcsolatban, hogyan segítsen nekünk?

Először is azonnal. Ne legyen bizonytalanságban eltöltött idő, amikor kértem, azonnal szeretném, mert csak az a biztos. Pedig Isten gyakran akkor vár a legtöbbet, amikor emberileg a legkevesebb idő van a várakozásra. Amikor mi kapkodnánk, Istennek akkor van a legtöbb ideje. Ábrahám ígéretet kap Istentől egy fiú születéséről. Ez az ígéret gyermeke 25 évvel később születik meg, pedig emberileg már az ígértet pillanatában is késő lett volna. De az Úr másképp mér.

Másodszor teljes körű, azaz tökéletes segítséget szeretnék. Nem elég az enyhülés, teljes gyógyulást akarok. Pál apostolnak Isten azt mondta, hogy az én erőm erőtlenség által ér célba. A folyamatos Istentől való függés az igazi tökéletesség.

Szenvedés nélkül a legkívánatosabb a segítség. Ha szenvedni kell, akkor nem tűnik isteni segítségnek, ami történik velünk. Olyan sokszor elfelejtjük, hogy az ellenség földjén vagyunk, és bár a mi hadvezérünk győzött, de még nem jött értünk. Ezért nem csodálkozhatunk, ha nem a jó uralkodik még, és a rossz az erősebb.

Hozzá méltó nagy csodával a leghitelesebb a segítség. A kicsi segítséget sokszor elvitatjuk Istentől, csak a nagy csodát fogadjuk Tőle érkezőnek. Istennek miért kis csodája az, hogy Ő Józseffel volt Egyiptomban és magas rangra emelkedett, bár természeti törvényeket nem kellett felfüggesztenie hozzá?

Feltételek nélkül szeretnék segítő kezet kapni. Úgy, hogy közben nekem ne kelljen megváltoznom, hanem Isten segítsen elérni az én céljaimat. Isten elfogad úgy, ahogyan vagyunk, de nem hagy úgy, ahogyan voltunk. Isten nemcsak a mi életünket látja jól, hanem a teljes képet is ismeri. Ezért jobb, ha ráhagyjuk magunkat, és arra vezet, amerre Ő akar.

Végül véglegesen szeretnék birtokolni mindent, amit egyszer már megkaptam. Ami egyszer az enyém volt nem szeretném sohasem elveszíteni. Jézus 3 embert támasztott fel a halálból: egy kislányt, egy ifjút Nainból és Lázárt. Mindegyikük meghalt később - ők kétszer haltak meg. Itt a földön semmi sem örökre a miénk. De az Újföldön Isten mindent véglegesen, ott már szenvedés nélkül, tökéletesen, hozzá méltó hatalmas csodával fogja az övéinek adni. Ami az alap igényünk, azt Isten be fogja tölteni, de nem itt a Földön, hanem Isten országában.

Ezért fogadjuk a segítséget, úgy, ahogy Isten adja, mert úgy a legjobb nekünk.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet