Minél kisebb, annál hatalmasabb!

Mármint az énem. Minél kisebb, minél kevésbé vagyok fontos a magam szemében, minél kevesebbre tartom magamat, Ő annál hatalmasabb. Ha az énem óriási, nem tud velem mit kezdeni. Ha én vagyok a magam számára a legfontosabb, Ő szerényen a háttérbe vonul. Ha folyton a magam jóságát, fontosságát, pótolhatatlanságát hangoztatom, akkor engedi, hogy fürödjek a magam kreálta hírnévben.
Erre jött rá Pál apostol is. Azt mondta: lehetek beteg, szerencsétlen, nyomorult, de ha Ő velem van, akkor gazdag vagyok. Akkor erős vagyok. Érhet bántalmazás, Vele a teher elviselhetőbb. Lehetek erőtlen, de az Ő ereje elég nekem. Bőségesen elég. Rájött, hogy minél inkább háttérbe vonul, annál inkább megdicsőül Krisztus.
Ezt írta: „Legszívesebben azért az én erőtlenségemmel dicsekszem, hogy a Krisztus ereje lakozzon bennem. Gyönyörködöm az erőtlenségben, bántalmazásban, nyomorúságban, üldözésben és szorongattatásban a Krisztusért, mert amikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős!” 
2Korintus 12:9-10.
Ne ess kétségbe! Ha betegség, baj, fájdalom ér, mindenegyes alkalom lehetőség arra, hogy Krisztus naggyá legyen az életedben! Maradj kicsit a háttérben, és figyeld, amint a Te drága Jézusod kibogozza életed összegubancolt szálait, vigaszt hoz, enyhet ad. Ne akarj mindent magad irányítani. A saját kezedbe venni. Engedd őt előre és hidd el, amikor erőtlen vagy, Ő tényleg erős!

Most menj a szekrényedhez, és vegyél ki egy fogpiszkálót. Ez vagy Te. Törd ketté! Sikerült? Ugye, könnyedén. Most vegyél elő egy másik szálat és kösd erősen egy 100-as szeghez. Ez Jézus. Most törd ketté azt a fogpiszkálót! Hogyhogy nem sikerül? Soha ne felejtsd el: Isten ma is szeretne a Te erősséged lenni!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

Gyakorlati teológia