A jó király országa



„Boldog vagy, ország, ha királyod nemes ember, és vezetőid a rendes időben étkeznek, önuralommal és nem részegeskedve!”


Hát a pofám leszakad! Most olvastam a facebookon, hogy már megint szigorítanak. Meg hogy mindenfelé átszervezések lesznek. De hát persze, könnyű az íróasztal mögül bársonyszékből dirigálni. Mindez miért? Nem kérdés, azért, hogy még jobban megszedjék magukat, meg hogy az embereket bizonytalanságban és félelemben tartsák.

De csak egy napig kerülnék én oda! Úgy rendet tennék. Még a Trumpnak meg a Putyinnak, sőt még annak a Kim Dzsongunnak is megmondanám a magamét.

Ha én abban a pozícióban lennék, akkor nem lenne ilyen fejetlenség ebben az országban. Akkor bezáratnám az összes kocsmát, lebújt, játékbarlangot. Véget vetnék a bűnözésnek. Akkor az iskolákban normális oktatás, gyakorlati életre nevelés lenne. Akkor mindenkinek lenne munkahelye, normális fizetéssel. Akkor nem lenne nélkülözés. Ha én rajtam múlna, akkor…

Akkor, most szépen leteszem a gépet, a telefont. Akkor, fogom és mielőtt a többiek felkelnek, rendbe teszem a konyhát. Akkor csinálok valami finom reggelit, sőt mára én főzök. Akkor elmegyek bevásárolni az anyósomnak. Akkor bekopogok a szomszédba, hogy van-e valamire szüksége. Akkor ma nemcsak a tanulásban segítek a gyereknek, hanem játszok vele legalább egy órát.

Mert Jézustól azt tanultam, „hogy, aki közöttetek első akar lenni, legyen a ti szolgátok. Valamint az embernek Fia nem azért jött, hogy néki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és adja az ő életét váltságul sokakért.” (Máté 20:27-28)

Kívánom, legyél te is családod, környezeted jó és nemes szolgakirálya!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet