Parancs: Szeress!


“Ha parancsolataimat megtartjátok, megmaradtok a szeretetemben, ahogyan én mindig megtartottam az én Atyám parancsolatait, és megmaradok az ő szeretetében.”


Attól függően, hogy milyen emberrel beszélünk, a “parancsolat” szóban más-más értelmet találunk. Például egy katonát megkérdezve valószínűleg a “parancs” kifejezés fog a középpontban állni. Egy olyan utasítás, amit áthágni nem csak hogy tilos, de életveszélyes is lehet. A frontvonalon egy parancs betartásán több száz ember élete múlhat.

Ahhoz, hogy megértsük azt, amiről itt szó van, először tisztáznunk kell, hogy mi Jézus parancsolata! A Megváltó életét szemlélve megérthetjük a szeretet valódi üzenetét. Ha kutatjuk, rájövünk, hogy számára semmi sem volt fontosabb, mint az Isten, és embertársaink iránti megértés, tisztelet, és szeretet.

Isten parancsolatai, a Tízparancsolat minden pontja a Teremtőhöz való viszonyulásról, illetve az embertársainkhoz való viszonyulásról szól. “Ne legyenek idegen isteneid!” Annyit jelent: “Én legyek a középpontban, ne valami olyan dolog, ami nem tud teljessé tenni!” “Ne ölj!” Azt üzeni: “Ne vedd el annak az életét, akinek Én adtam életet!” Minden visszavezethető Istenre, és a közötte, és közöttünk lévő kapcsolatra.

Jézus azért jött a földre, hogy helyre állítsa azt, amit mi minden nap elrontunk. Helyre állítsa azt a kapcsolatot, ami Isten és ember között, és ember és ember között tönkrement.

Isten szeretné, ha képes lennél szeretni. A döntés viszont a te kezedben van!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet