Ez nem verseny

Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok énbennem. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: aki énbennem marad, és én őbenne, az terem sok gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok cselekedni.

Nemrég vette kezdetét Párizsban a 33. nyári olimpia. Amikor ezeket a sorokat írom, már megvan az első érme a magyar küldöttségnek, Muhari Eszter szerzett bronzérmet a női párbajtőrözők egyéni versenyében, gratulálunk neki!

Emellett két olyan esemény is történt, ami egyszerre töltött el fájdalommal, ugyanakkor büszkeséggel is. Szilágyi Áron háromszoros olimpiai bajnok kardvívónk vereséget szenvedett az első asszójában, így kiesett, nem védheti meg a címét. Nyilatkozata számomra fair play díjas, olvasd csak el ezt az idézetet: „Nem tudok olyan elemet kiemelni, amiben jobb lettem volna az ellenfelemnél. Taktikailag fölém nőtt, és azt mondom, hogy technikailag is. Bejöttek a parádjai, ültek a támadásai, védekezésben is ügyesen kimozgott és fizikailag is fölém nőtt, pedig alapvetően inkább nekem lett volna ez a taktikám. Másrészt mintha olvasott volna, tusról tusra pontosan tudta, hogy mi fog történni” (Forrás: https://telex.hu/sport/2024/07/27/szilagyi-aron-nyilatkozat-olimpia-vereseg-utan ).
Késely Ajna úszónő 400 méter gyorson a 13. helyen végzett, nem jutott be a döntőbe. Hadd idézzek az ő nyilatkozatából is: „Ez a harmadik olimpiám, nagyon sok minden kavarog bennem, főleg mivel egyéniben nem jutottam döntőbe. A pszichológusommal azon dolgoztunk, hogy a tizenkét éves gyerekkori álmomat, ami az olimpiai aranyérem, azt próbáljam meg végre elengedni és csak arra fókuszáljak, amire az én testem és lelkem képes. El kellett fogadjam, hogy nem én leszek a világmegváltó úszó, hanem azokat tudom motiválni, akik nem a világ csúcsán vannak, de mégis azért küzdenek nap mint nap, mert szeretik. […] úgy jöttem ki a vízből, hogy ebben benne volt minden, úgyhogy boldogan megyek haza.” (Forrás: https://24.hu/sport/2024/07/27/olimpia-2024-kesely-ajna-nyilatkozat-400-gyors/ )
Szépen csillog az arany, ezüst és a bronz érem, de már maga az hatalmas fizikai-szellemi-lelki teljesítmény, hogy valaki kijut az olimpiára. Szilágyi háromszoros olimpiai bajnok, Késely Ajna pedig a 13. legjobb úszó a világon 400 méter gyorson. A lényeg ott van mindkettejük nyilatkozatában: ők nagybetűs sportemberek.

Itt szeretnék kapcsolódni a ma reggeli igénkhez. Sokszor értelmezzük egyfajta versenyként a keresztény életet. Ki tud szebben, választékosabban imádkozni, kinek vannak magasztosabb tapasztalatai, ki tud több embernek bizonyságot tenni, ki dob be több pénzt a kosárba? Ez kifejezetten káros, mert nem kevesebbet, mint a szívét veszítjük el a kereszténységnek.

Ez a vallás nem arról szól, hogy mennyi mindent teszek én, hanem hogy mit tett Isten értem, hogy a világmindenség Ura nem szégyellt emberré válni lázadó teremtményeiért.

Nem az a lényeg, hogy hányadik vessző vagy fentről lefelé számolva a szőlőtőn, hanem hogy kapcsolódsz Hozzá, és nem a venyigekupacból szemléled az eseményeket. Nem az a lényeg, mennyivel vagy jobb keresztény a hittestvérednél, hanem hogy elfogadod Krisztus áldozatát és ezzel megvallod, te nem tudod megmenteni magadat.

Az ebből a kapcsolatból fakadó jó cselekedeteket nem az önmegváltás és nem a versenyszellem hajtja, hanem az Istentől megtapasztalt szeretet. Mert ezzel a jó Istennel másoknak is találkozni kell.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Te mivel dicsekszel?

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Mint a villámlás