Mennyi a fizetésed?
Akkor beszéljünk a pénzről.
Hiszen a lényeg, hogy mennyit lehet keresni ezzel a munkával. Hogy van-e
tehetségem hozzá? Hogy szeretem-e azt, amit csinálok, az mellékes.
Érdekes világ ez, egyrészt
sírunk, hogy nincsenek kétkezi munkások, iparosok, másrészt, melyik az a szülő,
aki szeretné, hogy a gyermeke kőműves, víz-gázszerelő, varrónő, vagy
mezőgazdasági dolgozó legyen?
Nem beszélve arról, hogyan néznek
arra, aki már egy nagyjából biztosnak mondható egzisztenciát hagy a háta
mögött, azért hogy az álmait megvalósítsa.
Elképzelem, mit szólhattak Péter,
András, vagy János és Jakab szülei, mikor otthagyták a családi halászati
vállalkozást és egy názáreti vándortanító mellé szegődtek. Miként reagálhattak
Máté barátai, mikor feladta az akkor legjobban jövedelmező állást.
Bolond! Az Istenhittől nem leszel
milliárdos, a Biblia tanulmányozásából nem lehet luxusvillát építeni, a gyülekezetbe
járásból nem lesz luxusautó, az önzetlen jótékonykodásból nem lesz virágokkal
borított márvány emlékmű…
Persze, megpróbálhatod
összeegyeztetni a vagyonszerzést és Jézus követését, de tévedsz, ha azt
gondolod, hogy neked sikerülhet egyszerre két urat szolgálni.
Sokan hiszik ma is, hogy a
törvény külső megtartásával, meg alamizsna osztogatásával megvásárolhatják az
örök életet. Aztán, mikor elhangzik: oszd szét mindenedet és jer, kövess engem,
felvévén a keresztet. (Márk 10:21) szomorúan távoznak.
S aki marad, az is felteszi a
kérdést: „Íme, mi elhagytunk mindent, és követtünk téged.” (Márk 10:28) Mi
milyen fizetséget kapunk?
„Jézus pedig felelvén, monda:
Bizony mondom néktek, senki sincs, aki elhagyta házát, vagy fitestvéreit, vagy
nőtestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy
szántóföldeit én érettem és az evangéliomért, Aki száz annyit ne kapna most
ebben az időben, házakat, fitestvéreket, nőtestvéreket, anyákat, gyermekeket és
szántóföldeket, üldözésekkel együtt; a jövendő világon pedig örök életet. Sok
elsők pedig lesznek utolsók, és sok utolsók elsők.” (Márk 10:29-30)