Enyém - Tied - Istené


„Ne lopj!”

Ezt mondani sem kell! Én ösztönösen tudom, hogy mit jelent a tulajdon fogalma, más anyagi, szellemi, lelki javainak eltulajdonítása, vagy megrongálása, és ennek gyerekkoromtól fogva hangot is adtam:

„Add vissza, ez az én játékom!” „Ne edd meg a csokimat!” „Menj innen, ez az én helyem!” „Hé, ez az én bevásárlókocsim!” „Ezt én láttam meg előbb!” „Ez az én ötletem volt!” „Amíg az én kenyeremet eszed, addig azt csinálod, amit én mondok!” „Ezt kóstold meg, ezt én csináltam!” „Hát igen, ez az én kis lakásom!”

„Tudod mi a tied…!” „Ez a te bajod!” „Ez a te véleményed!” „Na, ezt jól megcsináltad!” „Ezért is te vagy a hibás!” „Ez is miattad van!” „Azt hiszed ezt csak neked szabad?” „Pedig ezt tudnod kéne!” „Törődj a magad dolgával!”

„Nem a kisembereket kéne büntetni, hanem, akik nagyban csinálják!” „Aki, amit talál, az azé!” „Na ne mond, hogy a te gépeden minden szoftver, játék meg zene legális!” „Más is hazaviszi!”

Aztán kinyitom a Bibliát és azt olvasom:
„Az Úré a föld s annak teljessége; a föld kereksége s annak lakosai.” (Zsolt. 24:1)  

„Mid van ugyanis, amit nem kaptál volna? Ha pedig úgy kaptad, mit dicsekedsz, mintha nem kaptad volna?” (1Kor.4:7)

Igen, számomra ma a „Ne lopj!” kapcsán ez a legnagyobb lecke:

1.   Elismerni, hogy nem én vagyok a tulajdonos.

2.   Belátni, hogy minden, amiről azt gondoltam, hogy az enyém, az valójában Isten ajándéka számodra rajtam keresztül.

3.   Átadni neked azt a szeretetet, azt a figyelmességet, azt a kedvességet, azt a megbocsátást, amit Jézus rám bízott.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hívd meg a lelkészed egy sörre!

Világosság a sötétségben

A tökfőzelék és a szeretet